بیش از 21 هزار مجوز برای واحدهای نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان صادر شد.


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902927

منصور بیجار با بیان اینکه این استان پیشرو در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور است، گفت: تاکنون بیش از 21 هزار واحد پروانه برای پروژه های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: همانطور که اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولین سیاست دولت سیزدهم محسوب می شود، با همکاری مطلوب بین دستگاه های اجرایی استانی و اقدامات ارزنده اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب، این استان را نه تنها در تامین زمین، بلکه در ساخت واحدهای مسکونی در کشور پیشرو است.

وی افزود: برای بهره مندی همه شهروندان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی در قالب کلبه وجود دارد. .


بیجار تصریح کرد: همچنین با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اختصاص اراضی مازاد به دستگاه های اجرایی به طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون بیش از 63 هکتار از این زمین ها با نام این طرح سند صادر شده است.


وی تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان برای 21 هزار و 552 نفر اشتغالزایی داشته و همچنین عملکرد مطلوب بانک ها با پرداخت حدود 670 میلیارد تومان این استان را در ارائه تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی پیشتاز کرده است. .


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت، تسریع در انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی به طرح نهضت ملی مسکن و تشکیل جلسه شورای مسکن در تمامی شهرستان ها به ریاست فرمانداران برای حذف احتمالی تاکید کرد. موانع پیش روی این طرح مهم ملی


دبیر هیأت مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: کل زمین برای ساخت 166 هزار و 100 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در برنامه چهار ساله تأمین شده است که بیش از پیش بینی شده است. برنامه ریزی یعنی 142 هزار و 204 نیست
عطا الا اکبری بیان کرد: 205 هزار و 688 نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 76 هزار و 265 نفر واجد شرایط شناخته شده اند.
دبیر هیأت مسکن استان تصریح کرد: تاکنون 20 هزار و 538 متقاضی در سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده اند و 18 هزار و 587 متقاضی تاکنون به پروژه ها لینک شده اند.


اکبری با بیان اینکه در حال حاضر ثبت طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان به جز زاهدان و شهرستان های منطقه سیستان امکان پذیر است، گفت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی در شمال استان سیستان و بلوچستان در این زمینه است.


مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان تاکید کرد: این اداره کل در تمامی اراضی در دست احداث مسکن ملی زمینی را برای ساخت و سازهای عمومی از قبیل آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی تامین و اختصاص داده است. طرح حرکت و همچنین برای اجرای همه چیز، خدمات زیربنایی سریعتر تجهیزات مورد نیاز شرکت های آب و برق را به ارزش حدود 90 میلیارد ریال خریداری و به شرکت های مذکور تحویل داد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید