اشتغال نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز 25 هزار نفر گذشت / افتتاح حدود 6 هزار واحد تا پایان سال


ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915725

حسین مدرس هیبانی گفت: تعالی سیستان و بلوچستان در اجرای طرح حرکت ملی برای 25 هزار و 350 نفر اشتغالزایی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حسین مدرس خبانی استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در جلسه هیات مدیره مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: مسکن موتور محرکه اقتصاد و اگر بخشداری در استان فعال شود، چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق خواهد گرفت و بر این اساس، از همان روزهای آغازین دولت سیزدهم در استان، تامین کافی مسکن برای مردم به یکی از اولویت ها تبدیل شده است.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان را موهبت الهی دانست و ادامه داد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب بیش از 52 درصدی طرح های نهضت ملی مسکن در استان، 6 هزار واحد در مناطق شهری و روستایی به بهره برداری می رسد. آماده بهره برداری تا پایان سال

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید تمام توان و ظرفیت خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود، گفت: از مجموع 21 هزار نامزد منصوب به 20 هزار نفر. تاکنون وارد بانک شده اند.

وی بر کمک همه دستگاه‌ها برای تسریع در اجرای طرح‌های طرح ملی نهضت مسکن و ارائه خدمات لازم و تعیین تکلیف نهادهای متولی مسائل زیربنایی در موضوعات این طرح تاکید می‌کند.

مدرس حبانی با بیان اینکه لازم است برخی از اختیارات طرح نهضت ملی مسکن به شورای استان ها واگذار شود، تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان مهم ترین بانک پرداخت کننده تسهیلات این طرح ملی همچنان دارای مشکلاتی است که باید به آنها رسیدگی کند. تصمیم گیری و اعطای اختیار به استان موجب تسریع در اجرای پروژه های این طرح ملی خواهد شد.

دبیر هیأت مسکن استان سیستان و بلوچستان همچنین در این جلسه از تأمین زمین برای ساخت 142 هزار و 204 واحد مسکونی در برنامه چهارساله استان خبر داد و گفت: تاکنون 207 هزار و 178 متقاضی طرح ملی نهضت مسکن استان ثبت نام کرده اند. از این تعداد 43000 و 878 مورد واجد شرایط بودند.

اکبری بیان کرد: 20 هزار و 904 متقاضی در سیستان و بلوچستان تاکنون در نهضت ملی مسکن واریز کرده اند و 19 هزار و 556 متقاضی برای اجرای طرح تخصیص یافته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون امکان ثبت طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرستان های استان وجود دارد، گفت: اجرای طرح مهم و ملی نهضت ملی مسکن گردش مالی 7 میلیارد و 850 میلیون تومانی را به همراه داشته است. استان

دبیر هیأت مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در دست ساخت است.

اکبری افزود: علاوه بر این بیش از 789 هزار میلیارد تومان وجوه بانکی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید