گردش مالی هزار میلیاردی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913129

برای حمایت از تولید، رونق اقتصادی، اشتغال ساخته شد.

دبیر هیئت مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و همچنین سازندگی و توسعه استان، تمامی انجمن ها و مجریان طرح نهضت ملی مسکن موظف به خرید محصولات استانی هستند، گفت: اجرای این مهم طرح گردش مالی ملی یک میلیارد و 850 میلیون تومان برای استان به ارمغان آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا اله اکبری در گفت و گو با عصرهامون گفت: 19 هزار و 879 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهر و روستای استان با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد در حال ساخت است که پیش بینی می شود این میزان از سوی دولت به حدود 5 هزار واحد برسد. پایان سال جاری دستگاه آماده بهره برداری می باشد.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مطلوب نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر گردش مالی بالغ بر هفت هزار و 850 میلیارد تومان، اشتغال حدود 22 هزار نفر را به همراه داشته است.

دبیر هیئت مسکن سیستان و بلوچستان توسعه افقی شهرها را یکی از اقدامات مطلوب برای خانه دار شدن شهروندان عنوان کرد و گفت: بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن برای همه مردم، فرصتی برای ساخت و ساز است. شهرهای کوچک در حضور زمین واحدهای مسکونی به شکل کلبه وجود دارد.

اکبری تصریح کرد: همچنین افرادی که به صورت شخصی یا سازنده حرفه ای اقدام به ساخت واحد می کنند، می توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، برای ملک خود درخواست تسهیلات کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 هزار متقاضی در سراسر استان به طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده اند، گفت: ساخت مسکن برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت متقاضیان است. در واقع این طرح تقاضا محور است و هر چه متقاضیان بیشتر پرداخت کنند، واحدهای بیشتری ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید