انصاف و شفافیت کلیدواژه های مهم دولت سیزدهم است


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883188

یوسف نوری گفت: یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم انصاف و شفافیت است که در این زمینه کارهای مهمی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسلام آباد خبر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در جمع روسای ادارات مجتمع غدیر اسلام آباد غرب با اشاره به شعارهای دولت گفت: د یکی از شعارهای مهم و اساسی است. عدالت و شفافیت و کارهای مهمی در این زمینه انجام شده است.» از جمله اینکه در زمینه آموزش و پرورش مدارس بازگشایی شدند چون می خواستند مدارس را تعطیل کنند در حالی که در مناطق محروم برای 3 میلیون نفر به آموزش دسترسی نداشتیم. و حدود 4 میلیون نفر توانایی خرید مواد آموزشی را نداشتند، بنابراین ساعات دسترسی به شبکه شاد ما حداکثر 75 دقیقه در روز بود.

وی افزود: امروز به لطف خدا مدارس باز شده و ویروس کرونا فروکش کرده است و تلاش معلمان چه در دوران کرونا و چه در زمان بازگشایی مدارس آنقدر پر رنگ بوده که حتی مقام معظم رهبری از همه تشکر کردند. معلمان برای تلاش هایشان در آموزش و پرورش در 21 اردیبهشت امسال.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان اظهار داشت: در 10 سال گذشته شعارهایی درباره این طرح می دادند و کاری انجام نمی شد اما در دولت فعلی به دلیل اینکه شعار شخص رئیس جمهور بود مطرح کردند و مجلس ماندگار شد. محکم و در این دولت، قبض و به این ترتیب، قبض ناقص ارسالی از سوی دولت قبل، در لایحه اول 6 هزار میلیارد تومان بود و گفتند 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال، اما تصمیمی که داریم 38 هزار میلیارد تومان است. به مدت 18 ماه و این تفاوت بسیار مهم است، در سال 1385 قانون حاکم بر کشور تصویب شد و در سال 1387 اجرا شد، دو سال طول کشید اما رتبه معلمان به زودی وارد مرحله اجرا می شود و بیشتر از شهریور ماه قبول نمی کنید. .


6c30678e 2b40 4b59 8636 75261e116cdc خبر خاکستری

نوری بیان کرد: در حوزه خدمات اجتماعی معلمان نیز طرح هایی ابلاغ شده که هم اکنون اجرا شده است یا اطعام دانش آموزان که باید اجرا شود و از سال اول در تمامی مدارس اجرا می شود.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری 38 درصدی در اسلام آباد گفت: این معضل بیکاری نشان می دهد که ما در آموزش و پرورش و دانشگاه به رسالت خود به خوبی عمل نکرده ایم. بحث فرهنگی موضوع بسیار مهمی است و باید روی آن کار کرد چرا که نسل امروز به جای کسب مهارت به دنبال نشستن پشت میز هستند.

وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی مسئولان شهرستان گلایه کرد و گفت: به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان آمدم و انتظار داشتم در جلسه با اقشار مختلف مردم مشکلات کلان و کلی شهرستان را مطرح کنم اما اکثرا از سوالات و درخواست های صنف همکاران و جامعه فرهنگیان بودند، اگرچه خود را خدمتگزار این قشر پرتلاش می دانیم، اما جلسات فرهنگیان به طور مستمر در استان و کشور برگزار می شود و سعی می کنیم مشکلات آنها را برطرف کنیم. .


cf14606a 11a7 43bc ae21 1d7160d0deae خبر خاکستری

وی همچنین درباره مشکلات و مطالبات مطرح شده از سوی امام جمعه، نماینده و فرماندار شهرستان گفت: قطعا این مشکلات را به هیئت دولت و رئیس جمهور محترم و با توجه به سیاست دولت که خدمتگزاری است ارائه خواهم کرد. مردم و کمتر از 28 استان معارض در یک سال انشالله سال آینده برنامه ریزی می شود که رئیس جمهور محترم در شهرستان اسلام آبادغرب که بزرگترین شهرستان استان بعد از مرکز استان است حضور یابد. .

در پایان این نشست هنرمندان شهرستان اسلام آباد غرب تابلوی نقاشی دکتر یوسف نوری را که در برنامه اجرای زنده و چهره پردازی تهیه شده بود به وزیر آموزش و پرورش کشور اهدا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید