رای دادن به افراد تنها تفاوت طرح شفافیت است/ نیاز به بررسی جنبه های فنی طرح شفافیت در مجلس است.


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820702

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه عده ای برای تخطی از مجلس تظاهر به مخالفت با شفافیت می کنند، گفت: مجلس موافق شفافیت است. در حال حاضر مباحث فنی این طرح توسط نمایندگان در حال بررسی است.»

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه بررسی طرح شفافیت در هفته جاری در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: بسیاری از موضوعات در آخرین نسخه طرح شفافیت در مجلس از جمله شفافیت حقوق و درآمد نمایندگان، حضور، شرکت کنندگان در رای گیری و امضا از طرح های نمایندگان.

وی با اشاره به اینکه مجلس گام اول را در ایجاد شفافیت برداشته و در عمل نیز نسبت به آن حساس بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از بخش ها از جمله قوه قضائیه، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و بسیاری از نهادها و ارگان ها تاکنون این کار را نکرده اند. هنوز اقدام عملی در زمینه شفافیت انجام داده اند.

کمیسر آیین نامه داخلی مجلس در ادامه با بیان اینکه شفاف سازی از سوی مجلس آغاز شده اما برای مجلس کافی نخواهد بود، ادامه داد: سایر دستگاه ها نیز باید اقدامات عملی برای ایجاد شفافیت در کار خود انجام دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در طرح فوق که قرار است هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی شود، اختلاف وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکثریت مجلس موافق شفافیت هستند اما تنها در یک مورد مخالف هستند و رای هم برای افراد است.

نماینده مردم بومی در مجلس گفت: برخی از نمایندگان معتقدند شفافیت در رای گیری مردم به عنوان وزیر یا هیات امنا و یا حتی هیات رئیسه مجلس ضد شفافیت است. او قدرت اداره یک وزارتخانه را ندارد اما این گزینه از مجلس رای اعتماد می گیرد و رای نماینده اپوزیسیون علنی می شود.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه عده ای برای تخطی از مجلس تظاهر به مخالفت با شفافیت می کنند، ادامه داد: مجلس موافق شفافیت است، در حال حاضر مسائل فنی در مجلس مطرح است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید