تاخیر در اجرای طرح شفافیت به نفع سرمایه گذاران است/ کدام گروه از نمایندگان مجلس نگران تصویب طرح شفافیت هستند؟!


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1855926

نماینده دیده بان شفافیت و عدالت در خراسان رضوی:

سهیلی با بیان اینکه تاخیر در اجرای طرح شفافیت به نفع سرمایه گذاران است، افزود: شفافیت قطعا باعث تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می شود و کسانی که مدیون قشر سرمایه دار هستند و برای ورود به مجلس چندین برابر هزینه کرده اند، آنها را تقویت می کنند. قطعا مخالف آن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سهیلی سخنگوی دیده بان شفافیت و عدالت خراسان رضوی در گفتگوی تفصیلی با صبح توس گفت: شفافیت یک اصل مهم است و شفافیت آرای نمایندگان مقدمه ای برای شروع این بحث بود.


تنها 2 نماینده مشهد هزینه های انتخاباتی خود را اعلام کردند

وی افزود: بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در میثاق نامه دیده بان شفافیت و عدالت قول شفاف سازی در موضوعاتی مانند حقوق، آرا، هزینه، تحصیل و هدایا را داده اند اما متاسفانه در شهری مانند مشهد 2 نماینده مجلس اعلام کرده اند. هزینه های انتخابات، و دیگران از بیان چنین اظهارات روشنی خودداری کردند.

سخنگوی دیده بان شفافیت و عدالت خراسان رضوی گفت: شفافیت در صورت اجرایی شدن مشخص می کند که چرا عده ای در مجلس حضور دارند و رای نمی دهند و این نشان دهنده اهمیت کم موضوع برای برخی افراد است. “

وی با بیان اینکه مجلس با جایگزینی طرح شفافیت سه مرجع، شفافیت آرای نمایندگان را کند کرده است، افزود: در ابتدا باید به سمت شفافیت در مجلس برویم، اما استثنائات طرح شفافیت سه قوه منجر به ایراداتی خواهد شد و هیچ شفافیت باقی خواهد ماند، بنابراین اگر حداقل شفافیت در آرای نمایندگان کافی بود، خللی در طرح شفافیت قوای سه گانه ایجاد نمی کرد.


هزینه چند برابر حقوق یک نماینده مجلس برای هزینه های انتخاباتی!

سهیلی ادامه داد: شفافیت در دل همه خوبی ها از جمله عدالت و مبارزه با فساد و در مواجهه با روابط، رانت ها و تضاد منافع است.

وی افزود: برخی از افرادی که به طبقات سرمایه دار بدهکار هستند و چندین برابر حقوق یک نماینده در مجلس شورای اسلامی برای ورود به مجلس هزینه کرده اند قطعا مخالف شفافیت هستند چرا که شفافیت اجازه اظهار نظر در مورد طرح ها و لوایح و خاص را نمی دهد. آرا در برخی قوانین مشخص خواهد شد.»


شفافیت نمایشی برای پاسخگو نگه داشتن میز و صندلی است

نماینده دیده بان شفافیت و عدالت در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی شفافیت را نه تنها برای خود فرصت و ظرفیت نمی دانند، بلکه برای خود یک فاجعه می دانند، خاطرنشان کرد: شفافیت باعث ایجاد سرمایه اجتماعی در جامعه می شود و مردم نسبت به آنها آگاهی کامل دارند. دفاع از مبانی نظام اسلامی

وی افزود: باید بین «شفافیت» و «شفافیت» تفاوت قائل شویم و بدون رعایت الزامات آن تظاهر به شفافیت کنیم، زیرا شفافیت مایه مباهات نظام اسلامی و مردمی است که از گرفتن میز خود می ترسند. صندلی ها از آن اجتناب می کنند. “

این کارشناس سیاسی گفت: شفافیت در راستای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و تضاد منافع است و مکمل یکدیگر خواهند بود، اما امروز با رفع تکلیف برخی از مسئولان، شفاف سازی حداقلی و چشمگیر را انجام می دهند. “


3b2267a3 0c54 461b a3cb e5cdfbc2ae65 خبر خاکستری

وی ضمن اعلام اینکه مخالفت با شفافیت منحصر به نمایندگان مجلس نیست، افزود: همان تبصره تغییر یافته و حقوق و دستمزد منتشر می شود و مزایای مدیران شهرداری در مشهد محرمانه تلقی می شود و متأسفانه اعلام شد که تبصره شفاف سازی نشده است. حذف شده و معتبر است


عقب نشینی آستان قدس و شهرداری مشهد در بحث شفافیت!

سهیلی گفت: ایجاد محدودیت در شفافیت اقدامی نادرست است و باعث ناقص اعمال آن برای مدیرانی که منتخب مردم هستند، بنابراین باید اراده جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نهادهایی مانند آستان قدس و شهرداری مشهد نیز شاهد کاهش شفافیت هستیم و باید از جامعه و فعالان فرهنگی و اجتماعی مطالبه جدی شود، افزود: راه حل امنیت منطقه با آن امکان پذیر نیست. و ممکن است مردم از وجود یا عدم صدور تصمیم شورای امنیت اطلاع داشته باشند.


نگرانی از مسکوت ماندن کل طرح شفافیت در مجلس

سخنگوی دیده بان شفافیت و عدالت خراسان رضوی گفت: پاسخگویی عمومی مسئولان می تواند آنها را برای دفاع از نظام اسلامی آماده کند و شفافیت قطعا اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت می کند و در این صورت مردم بهترین تصمیم را می گیرند و از آنها محافظت می کنند و جامعه خواهند داشت. در برابر دشمنان

وی افزود: جامعه باید رشد کند تا منافع کشور بر منافع منطقه و افراد ارجحیت پیدا کند.

سهیلی افزود: بحث شفافیت شورای شهر و مدیریت شهری در طرح سه قوه به طور کلی مطرح شده است اما با رد این طرح بیم آن می رود که شفافیت مسکوت بماند. جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید