شفافیت آرا خانه ملت را کارآمد می کند/ با اجرای طرح شفافیت نمایندگان اعتماد مردم و مجلس را تقویت کنیم


زمان: 08:27
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1808921

لزوم نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به درخواست مردم؛

اجرای طرح شفافیت نمایندگان عامل موثری برای ایجاد ارتباط مستحکم مردم با مجلس شورای اسلامی و نیز جلب و تقویت اعتماد عمومی به نمایندگان و تصمیم گیری در مسائل مختلف کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; طرح شفافیت آرای نمایندگان اولین بار در 14 شهریور 97 در جلسه علنی مجلس دهم به رای گذاشته شد. اما نمایندگان با 59 رای موافق، 108 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس وقت مخالفت کردند. این طرح اندکی پیش از آنکه اکثریت مجلس دهم در رسانه ها از آن حمایت کردند، رد شد. به هر حال این طرح تا مجلس دهم دوام نیاورد و به مجلس یازدهم رسید.



امروز یکی از خواسته های مردمی که چند سالی است چشم انتظار اجرای طرح های شفافیت آرا هستند، اجرای طرح شفافیت آرا است، طرحی که علاوه بر شفاف سازی تصمیمات می تواند اعتماد عمومی را تامین کند. مجلس انقلاب باید بستر شفافیت در سیستم تصمیم گیری یعنی مجلس را فراهم کند و مردم به طور شفاف از عملکرد نمایندگان خود در موضوعات مختلف مطلع شوند.

یکی از راه های جلب اعتماد مردم، شفافیت است

624ea5b1 d8fe 4562 bee2 81c207f7181e خبر خاکستری

حجت الاسلام احمدپور نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به موضوع طرح شفافیت گفت: من موافق طرح شفافیت هستم چرا که یکی از راه های جلب اعتماد مردم این است. شفافیت. «هر چه آرا شفاف تر باشد، مطمئناً می توان افکار عمومی و اعتماد بیشتری را به دست آورد.

اجرای طرح شفافیت عاملی برای کارآمدی مجلس است

وی با تاکید بر اینکه شفافیت آرا منجر به کارآمدی مجلس می شود، گفت: کارآمدی مجلس در جایی است که ارتباط قوی بین مردم و مجلس وجود داشته باشد و ارتباط قوی به این است که آرا. واقعاً برای مردم شفاف است.»

76c4bcfb 54b5 4abf aaa3 056ae14e08f6 خبر خاکستری

حجت الاسلام احمدپور با تاکید بر اینکه مجلس فعلی مجلسی انقلابی است، گفت: هدف مجلس خدمت به مردم و رفع مشکلات و گلوگاه های کشور است و این بدان معنا نیست که شفافیت آرا را اشتباه بدانیم. ما باید همه چیز را انجام دهیم.” به مردم به وضوح بگویید.

حجت الاسلام احمدپور یادآور شد: مردم حق دارند در موضوعات مختلف از نظر و نظر نماینده خود مطلع شوند و نظر وکیل خود را در مورد یک موضوع خاص بدانند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قطعا با شفافیت رای گیری در صحن علنی مجلس موافق هستم، افزود: تاکنون شرایط امضای این طرح در لیست موافقان پیش بینی نشده است اما در پیگیری وضعیت اول – قطعا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید