چرا طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم تمام نشده است؟

چرا طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم تمام نشده است؟روز جدید : برداشت نمایندگان از موضوعات سطحی است و مبتنی بر کار و تحقیق کارشناسی نیست
جلال میرزایی، نماینده مجلس دهم در خصوص طرح شفافیت گفت: یک سال و نیم است که یکی از اولویت های مجلس یازدهم تکمیل بحث شفافیت بوده اما هنوز نتوانسته است به اتمام برسد. به این دلیل که برداشت آنها سطحی است و مبتنی بر کار و تحقیق کارشناسی نیست.

طرح شفافیت جامعه هفته گذشته در مجلس یازدهم رد شد و احتمال می رود در روزهای آینده به دستور کار مجلس بازگردد. مجلس دهم با تصویب این طرح موافقت نکرد و اصلا اشاره ای به آن نکرد. حالا در مجلس یازدهم که از روزهای اول کارش شعار شفافیت می دهد، بلاتکلیف است. بر این اساس، برنامه اعتمادآنلاین «تیتر امروز» از جلال میرزایی نماینده مجلس دهم پرسیده است «چرا طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم اجرا نمی شود؟» که در ادامه مشروح آن را می بینید و می خوانید.

مجلس قبل بحث شفافیت را تایید نکرد، استدلال های خودش را داشت. مسائلی مانند برجام، عفیاتیف یا همان شفافیت و… همه آن چیزی که مجلس قبل با مشورت صاحب نظران به نتیجه رسید و به نفع کشور می دانست. آقایان چون اصلاً این جریان را قبول نداشتند گفتند برای اثبات اینکه در این مجلس هر چه هست ما می رویم و برعکس می کنیم. آنها قول های زیادی دادند اما حالا مانده اند.

یک سال و نیم است که یکی از اولویت های مجلس یازدهم تکمیل بحث شفافیت بوده اما هنوز نتوانسته به این موضوع پایان دهد. زیرا برداشت آنها سطحی است و مبتنی بر کار و تحقیق کارشناسی نیست. شعار و قول دادند و حالا عاجز شده اند که چطور جمع بندی کنند و انجام بدهند. نمایندگان قبل از آمدن مجلس به برجام، لوایح عفیه تیاف و دولت قبل هم همین نظر را داشتند و حالا که به مجلس آمده اند و شرایط را درک کرده اند، می دانند باید چه کار کنند. چون کار به جای اینکه مبتنی بر تحقیق باشد، صرفا بر اساس لجاجت با دولت و اولی ها است، نگاه اکثرا منفی است و هیچ چیز مثبتی برای ارائه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید