موافقت نمایندگان پارلمان با طرح شفافیت با اصلاحات/ شفافیت در تصمیمات برخی نمایندگان فاجعه بار خواهد بود!


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807087

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موافقت مجلس با تغییرات ایجاد شده در این طرح شفاف سازی، به زودی این طرح شفاف سازی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.

علیرضا نظری نماینده مردم خمینی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت با برخی اصلاحات به زودی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می گیرد، گفت: طرح شفافیت یکی از شعارهای مجلس یازدهم بوده و همواره در قبال موضوع شفافیت موضع مثبت داشته است. … “Е.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود مجلس به طرح شفافیت، طرحی با این موضوع تهیه شد، اما در صورت اختلاف جزئی، رای کافی جمع آوری نکرد و به کمیسیون ارجاع شد. مفید است اما اثرات آن متوسط ​​است.

نظری با اشاره به اینکه باید در این طرح تغییراتی صورت گیرد تا شفافیت عاملی برای انحراف نمایندگان از رسالت اصلی خود نشود، خاطرنشان کرد: اگر آرای نمایندگان در خصوص مسائل صنفی مشخص شود، ممکن است از سوی حوزه های مجلس برای نفوذ تحت فشار قرار گیرند. این موضوع زیان های جدی و پیامدهای زیادی برای کشور خواهد داشت.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مجلس با شفافیت رای گیری در مورد موضوعاتی مانند رای گیری وزرا، انتخاب هیات مدیره یا نمایندگانی که بر شوراهای مختلف مجلس نظارت دارند، موافقت کرد.

نماینده خمینی در مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون طرح شفافیت در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در حال انجام است، تاکید کرد: این طرح به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت زیرا مجلس با شفافیت اصلاحات موافقت کرده است. به این طرح..

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید