شفافیت طرح شفافیت دو ساله فضای آزاد برای نمایندگان تاثیرگذار مجلس

شفافیت طرح شفافیت دو ساله فضای آزاد برای نمایندگان تاثیرگذار مجلس

روز جدید این نماینده سابق مجلس معتقد است که مجلس فعلی باید طرح شفافیت 6 ماهه اول دوره ریاست وی را تصویب کند.

بررسی عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم و تفاوت معنادار عملکرد آنها با شعارهای انتخاباتی اسفند 98 نشان داد که یک جریان کم تجربه تنها به دلیل عدم مشارکت توانسته فضای سبز بهارستان را تصاحب کند. صندوق رای .

نادر قاضی پور نماینده مجلس در این خصوص می گوید; کار در مجلس پر از سختی است و اکثر نمایندگان در مدت حضور در مجلس نمی توانند به وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.

وی تاکید می کند؛ مجلس محل قوی ها و همفکران است و تحقق برنامه های وکلای ملت با وجود چندین اندیشه سیاسی متفاوت امکان پذیر نیست.

تا نماینده نشوند از مشکلات داخل مجلس خبر ندارند

نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قرن نو درباره دلایل عدم اقدام 11 نماینده مجلس در عمل به وعده های انتخاباتی خود گفت: تا فردی نماینده مجلس نباشد نمی تواند فضای حاکم بر مجلس را درک کند. قوه مقننه. قدرت.”

این نماینده مجلس تصریح کرد: در اکثر موارد امکان تحقق و تحقق همه وعده های انتخاباتی پس از ورود به مجلس برای یک نامزد وجود ندارد. چرا که کار در مجلس شورای اسلامی با یکسری محدودیت ها مواجه است.

مشکلات دولت ها مانع تحقق برنامه نمایندگان می شود

قاضی پور با بیان مثالی گفت: گاهی به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد دولت امکان تحقق وعده های نمایندگان وجود ندارد و برنامه های آنها سر جای خود باقی می ماند.

وی افزود: باید افرادی در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند که از نظر توان کار بسیار قوی باشند و این افراد با وجود اینکه متعلق به یک جریان سیاسی هستند باید با هم به وظایف و برنامه های خود عمل کنند.

در مجلس فعلی هیچ گروه قدرتمندی وجود ندارد

نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس با اشاره به وضعیت کنونی مجلس گفت: واقعیت این است که در مجلس فعلی هیچ گروه قدرتمند و نمایندگانی تاثیرگذار وجود ندارد که بتواند در اهداف خود پیشروی کند.

قالیباف به من بگویید چرا طرح شفافیت اجرا نمی شود؟

قاضی پور افزود: مجلس ساختار پیچیده ای دارد زیرا دارای قومیت ها، گویش ها، افکار سیاسی، مذاهب و عقاید مختلف است. به همین دلیل برخی از انتقاداتی که به نمایندگان خارج از مجلس وارد می شود با واقعیت کار در مجلس مغایرت دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از این گفتگو در پاسخ به این سوال که چرا طرح شفافیت در مجلس شکست خورد، گفت: از آقای کلیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی باید پرسید که چرا این موضوع مطرح شد. شفافیت هنوز ماه است رای نمایندگان تصویب نشد.

قاضی پور گفت: اگر رئیس مجلس و هیات رئیسه مصمم به تصویب طرح شفافیت باشند، قطعا آن را «به صورت یک فوریت» تصویب خواهند کرد.

نمایندگان باید از طریق حزب وارد مجلس شوند

وی تاکید کرد: حامیان مردمی نمایندگان فعلی و گروه های سیاسی انتظار داشتند که طرح شفافیت در شش ماهه اول مجلس اجرایی شود اما این اتفاق نیفتاد.

قاضی پور یکی از دلایل ناکارآمدی برخی نمایندگان را نداشتن احزاب قوی دانست و گفت: اگر احزاب قوی در کشور شکل بگیرد، آن دسته از نمایندگان وارد مجلس می شوند که بتوانند اهداف حزبی و سیاسی خود را شفاف و قدرتمندانه دنبال کنند. “

جای خالی سه حزب قوی در پارلمان

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سه حزب قوی در کشور وجود داشته باشد، قطعا حضور نمایندگان این سه حزب در مجلس باعث تحرک پارلمانی و البته رقابت جدی برای رسیدن به اهداف سیاسی در راستای خدمت به مردم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید