شفافیت؛ طرح شفافیت/ داروی مبارزه با فساد سخت ترین اقدام مجلس است

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791422

حجت الاسلام نیکوبین با بیان اینکه مردم بهترین ناظر بر کار مسئولان هستند و نظارت خوب نیازمند شفافیت در پرونده ها است، گفت: معتقدم شفافیت درمان فساد است و این یکی از سخت ترین وظایف مجلس در گذشته است. سال ها”.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد نیکوبین نماینده مردم کاشمر، هلیل آباد، بردسکن و کوهسره در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ وی گفت: ترشیز در هفته مجلس میزبان رئیس مجلس شورای اسلامی بود و پرواز شاخص اولین هواپیمای مسافربری به فرودگاه کاشمر دستاورد قابل توجه و ارزشمندی بود.

وی با بیان اینکه وقتی موضوع فرود هواپیما با رئیس مجلس در فرودگاه کاشمر در جلسه شورای امنیت مطرح شد، همه مخالف بودند و می گفتند غیرممکن است، اما من تضمین های لازم را دادم و ممکن شد: شفافیت در همه موارد. این یکی از وعده های من در زمان انتخابات بود و تا به امروز همه کارها و آرای خود را برای مردم توضیح داده ام.

نماینده مردم هلیل آباد که تاکید کرد همه آرای من در مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف به مردم اعلام شد و حتی برخی از مردم گاهی از آرا ناراحت می شدند اما معتقدم شفافیت درمان فساد است. : اگر قرار است جاده شادمر – انابد ساخته شود باید سال ها پیش بودجه های این خط برای مردم روشن می شد.

وی گفت: مردم بهترین ناظر بر کار مسئولان هستند و نظارت خوب نیازمند شفافیت در پرونده ها است. آنها می گویند که هرگز نمی توانند این کار را انجام دهند.

نیکوبین با اشاره به اینکه برخی مخالفان بحث شفافیت در مسائل نظامی و امنیتی را مطرح کردند اما ما این موضوع را قبول نداریم، تصریح کرد: در حوزه نظامی و امنیتی شفافیت را قبول نداریم و حتی امام علی (ع) فرمودند. ما چیزی را از مردم خود پنهان نمی کنیم مگر در مسائل جنگی، نظامی و امنیتی.

وی تاکید کرد: هر فردی در این نظام در هر سمتی که تخلف کرده است باید محاکمه شود، اما اگر این روند با امنیت ملی مشکل دارد باید دادگاه غیرعلنی برگزار شود اما روند باید قطعی شود. اما من بر عزل و انتصاب مدیران نظارتی نداشته ام، زیرا وظیفه اصلی یک نماینده مجلس قانون گذاری است.

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه در یک سال گذشته بیشترین اعتبار را برای حلیل آباد و حومه کسب کرده ایم، افزود: بحث شفافیت مجلس یکی از سخت ترین وظایف مجلس در سال های اخیر بوده و بیش از 8 مورد بارها در این سال من برای شفافیت دادن. شاید طرح شفافیت در مجلس رای نیاورده باشد اما باید شفاف باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارمندی که خسته است و برای مردم کار نمی کند باید اخراج شود، مسئولان باید تلاش کنند، تاکید کرد: امروز زمان کار است و باید به جای پاسخگویی به انتقاد، تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید