داروی رنگی دومین داروی پرمصرف کشور است


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880448

پس از تریاک، ماده مخدر «گل» دومین ماده مخدر پرمصرف کشور است که می توان آن را به صورت «بلع» و «دخانیات» مصرف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، پس از تریاک، ماده مخدر «گل» دومین ماده مخدر پرمصرف کشور است که می تواند به صورت «بلع» و «دخانیات» مصرف شود و متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی والدین بر کودکان. ارائه در فضای مجازی، این دارو به راحتی در دسترس است.

قاسم دستیاردی، متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به روش های مختلف مصرف این ماده و پراکندگی گسترده آن در جامعه، گفت: این ماده را می توان به طرق مختلف مصرف کرد و فرآورده هایی مانند کیک، غذا، چای و سیگار و … تنوع مصرف و در دسترس بودن یکی از دلایل شیوع این دارو در بین جوانان است.

این متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی یزد، در دسترس بودن این دارو را معضل بزرگی می داند و بیان می کند: توزیع کنندگان این دارو با وعده دروغ «عدم اعتیاد» آن را با قیمت بسیار پایین و به دلیل احساس سرخوشی موقتی که برای کاربر ایجاد می کند و باعث می شود چندین بار از آن استفاده کند.

وی با اشاره به توهم زا بودن داروی گل گفت: 5 تا 7 برابر بیشتر از حشیش است، بنابراین فرد به دلیل عدم استفاده از این ماده دچار اضطراب شدید و عدم تمرکز می شود و میل به مصرف مجدد آن در یک فرد افزایش می یابد. کاربر.

این متخصص اعصاب و روان از دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: اضطراب، بی قراری، کم خوابی، تحریک پذیری، افزایش توهمات و هذیان ها که گاهی منجر به اتفاقات جبران ناپذیری می شود از جمله عوارضی است که فرد مصرف کننده با آن مواجه می شود.

دستجردی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی مانند سوء استفاده از سالمندان و معلولان از دیگر اقداماتی است که مصرف کننده انجام می دهد و با توجه به افزایش مصرف این ماده بار این آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش یافته است.

وی افزود: درمان فرد معتاد به گل مخدر به دو بخش درمان دارویی و درمان روانی تقسیم می شود که شامل آموزش برقراری ارتباط با جامعه، استقامت و افزایش قدرت «گفتن» مصرف این ماده است.

سراج متخصص اورولوژی با اشاره به مضرات این دارو بر باروری گفت: داروی گل علاوه بر اینکه بر سلامت روحی و روانی تأثیر می گذارد، بر سلامت جسمی فرد نیز تأثیر می گذارد و عوارضی مانند مشکلات باروری، ناباروری، سقط جنین و مشکلات ژنتیکی را به دنبال خواهد داشت. دنبال کردن.”

لازم به ذکر است حمل، نگهداری، اختفا و کشت بذر شاه دانه به منظور تولید مواد مخدر مجازات قانونی دارد از جمله حبس طویل از 25 تا 30 سال، جزای نقدی، مصادره مال و اعدام. همچنین استفاده از گل مخدر که از مشتقات ترب است خلاف قانون و جرم محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید