رئیسی: رتبه پانزدهم جهان در حوزه سلامت نشان از پیشرفت کشور است/ کینه دشمنان از این دستاوردهای بزرگ ناشی می شود/ برای آنها قابل قبول نیست کشوری که در تحریم است 95 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید کند. ، و صادر کننده مواد مخدر شوند.

رئیسی: رتبه پانزدهم جهان در حوزه سلامت نشان از پیشرفت کشور است/ کینه دشمنان از این دستاوردهای بزرگ ناشی می شود/ برای آنها قابل قبول نیست کشوری که در تحریم است 95 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید کند. ، و صادر کننده مواد مخدر شوند.

روز جدید رئیس جمهور رتبه اول منطقه و رتبه پانزدهم جهان در حوزه بهداشت و درمان را نشان از پیشرفت و بالندگی کشور دانست و گفت: کینه دشمنان از این دستاوردهای عظیم نشأت می گیرد و قطعاً همین است. برای آنها قابل قبول نیست که کشوری تحت تحریم نه تنها 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم خود را تولید کند، بلکه به صادرکننده دارو نیز تبدیل شود.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در هشتمین مقصد جلسات نظارتی ستادهای دستگاه های اجرایی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفت و پس از استماع گزارش وزیر و معاونان این وزارتخانه یک ارائه سال، تصمیمات و پیشنهادات در 23 حوزه برای ارتقای کمی و ارائه کیفیت فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

رئیس جمهور با قدردانی از نقش همه مشارکت کنندگان و کارکنان این اداره کل در دوره های مختلف برای ارتقای شاخص های سلامت کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان در دولت سیزدهم در دوران بسیار سختی کار خود را آغاز کرد. شرایط اپیدمی کرونا که هر روز بیش از 700 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و خانواده های زیادی داغدار شدند، اما با تلاش کارکنان این وزارتخانه برگ زرینی در تاریخ نظام سلامت کشور ایجاد شد و در کنترل این بیماری به مرحله ای رسیدیم که هم تعداد مبتلایان و هم فوتی ها. آمارهای صفر یا تک رقمی را تجربه می کنیم و اقدامات جهادی وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور در واکسیناسیون مردم در سراسر کشور ما را به یکی از کشورهای موفق در مبارزه با کرونا تبدیل کرده است.

آیت الله رئیسی «بیمه رایگان 6 میلیون نفر» از دهک های پایین جامعه در قالب بیمه سلامت را یکی دیگر از اقدامات بزرگ و ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه سلامت و سلامت خواند و افزود: با تداوم بیمه سلامت. برنامه ریزی در چند ماه آینده پوشش بیمه ای همه کسانی که اقدامات ناتمام دولت های گذشته محقق خواهد شد.

رئیس جمهور طراحی و اجرای «طرح درور» مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مزدور را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: اهمیت نظارت بر حسن اجرای این طرح بسیار مهم نیست. كمتر – كمي از طراحي و اجراي كامل آن، اين طرح نيازمند توجه و مراقبت دقيق، موثر و مستمر وزارت بهداشت است.

رئیسی همچنین از اقدام بسیار ارزشمند کاشت حلزون شنوایی برای 10 هزار کودک ناشنوای زیر دو سال قدردانی کرد و اظهار داشت: این اقدام یکی از خدمات بسیار مهم وزارت بهداشت و درمان است که نمی توان آن را دست کم گرفت و باید با قدرت تا تمام خانواده های ناشنوا ادامه یابد. کودکان ناشنوا یا کم شنوا باید از این فرصت و خدمت ارزشمند مطلع شوند و نسبت به درمان فرزند خود اقدام کنند تا کودک ناشنوای دیگری در کشور نداشته باشیم.

دکتر رئیسی همچنین به اجرای موفقیت آمیز «طرح نسخه الکترونیکی» اشاره کرد و گفت: این طرح مهم و کاربردی از دیرباز به کندی اجرا می شد و عملی نمی شد، اما در دولت سیزدهم با موفقیت اجرا شد. تعداد کمی از پزشکان محترم کسانی که هنوز از نسخه الکترونیکی استفاده نمی کنند را نیز باید ملزم و ملزم به اعمال آن دانست تا مانعی در روند اجرای این طرح ایجاد نشود.

افزایش ظرفیت رشته پزشکی باید با نگاه کارشناسی پیش برود

رئیس جمهور «افزایش 20 درصدی ظرفیت واحد پزشکی» کنکور را از دیگر اقدامات ضروری دولت سیزدهم برای ارتقای کمی و کیفی عملکرد آینده نظام سلامت کشور خواند و افزود: در گذشته سال‌ها افزایش پذیرش حوزه‌های پزشکی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها منتفی شد که خوشبختانه در دولت سیزدهم تلاش کردیم زیرساخت‌هایی با رویکرد مشکل‌محور ایجاد کنیم و افزایش 20 درصدی ظرفیت حوزه‌های پزشکی مطابق با نیاز کشور بود. مصلحت است این روند با رویکرد کارشناسی ادامه یابد.

رئیسی در ادامه به مدیران این وزارتخانه توصیه کرد که به دور از انتظار و چانه زنی، معیار و معیار را تنها در تشخیص و نظر کارشناسی تعیین کنند.

پیگیری و اجرای طرح پزشک خانواده، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده بیشتر از دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات دانش بنیان در خدمات پزشکی، ساماندهی طرح پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل و تسریع در صدور پروانه کسب در حوزه سلامت در پورتال ملی خدمات هوشمند دولت، ایجاد ظرفیت برای جذب پزشکان متخصص در استان‌ها و شفاف‌سازی سهامداری موسسات پزشکی از دیگر نکات مهمی بود که رئیس‌جمهور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به انجام آن‌ها کرد. پیگیری و اجرای دقیق

مأموران مجری قانون باید به طور مستمر و دقیق بر جوانان در جمعیت نظارت کنند

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که نظارت دقیق و مستمر بر اجرای قانون جمعیت جوانان به عنوان یکی از قوانینی که دولت بر آن تاکید دارد تا هر بخشی که مشکلی در آن وجود دارد حذف شود. اجرا یا اجرا موثر نیست باید به دولت و مجلس گزارش دهند.

بازنگری در وظایف پزشکان در بیمارستان ها به منظور ارتقای کیفیت خدمات درمانی، استفاده از ایده ها و نظریه های نوین در حوزه درمان به ویژه در حوزه طب سنتی، ارتباط موثر با نخبگان و توجه به نظرات کارشناسان علیرغم اختلاف سلیقه در مسائل سیاست گذاری و اجرای عدالت در نظام پزشکی در بخش آموزش، جذب، ارتقاء، تخصیص نیروی انسانی و تخصیص امکانات و ظرفیت از جمله توصیه های مهم رئیس جمهور به مدیران وزارتخانه بود. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

کمبود دارو می تواند تمام خدمات ارزشمند نظام سلامت را زیر سوال ببرد

دکتر رایضی «پیش‌بینی نیاز دارویی کشور» را موضوعی بسیار مهم و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد معاونت غذا و دارو در این وزارتخانه به معنای تلفیق و در عین حال امنیت غذایی و دارویی است. از این رو موضوع تامین داروهای مورد نیاز کشور بسیار حائز اهمیت است و کمبود دارو در داروخانه ها تمامی اقدامات و خدمات ارزنده نظام سلامت و بهداشت کشور را زیر سوال خواهد برد.

قدردانی از حمایت های وزارت بهداشت در حفظ نخبگان حوزه پزشکی

رئیس جمهور بر شفاف سازی اقدامات و خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان و درمان افراد توانمند مردم ارائه می شود از جمله نظارت بر انضباط مالی در بیمارستان ها و ایجاد بستری برای حمایت از نخبگان پزشکی تاکید کرد. رشته. از وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: بحث ارتقای بهره وری یکی دیگر از موضوعات محوری و مهم در دولت سیزدهم است. در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، تلاش می کنیم تا از نیروی انسانی به نحو شایسته و با هدف افزایش بهره وری بر اساس نظام برنامه ریزی و ارزیابی دقیق استفاده کنیم زیرا رشد اقتصادی، سلامت و کیفیت خدمات پزشکی تکیه بر افزایش بهره وری

لزوم “توجه ویژه به امر سلامت” مطابق با پیشگیری قبل از درمان

رئیسی همچنین گفت: تکمیل و بهره برداری از 850 پروژه بهداشتی و درمانی، معرفی 220 بیمارستان در کشور به عنوان مراکز گردشگری سلامت و رتبه اول منطقه و رتبه پانزدهم جهان در حوزه بهداشت و درمان و… درمان، نشانه پیشرفت و توسعه کشور و مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است.مردم ایران دانستند و گفتند: نفرت دشمنان ناشی از این دستاوردها و تحولات عظیم و عظیم است و آن قطعاً برای آنها قابل قبول نیست که کشوری که تحت تحریم است نه تنها 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم خود را در کشور تولید می کند، بلکه صادرکنندگان دارو نیز تولید می کنند.

رئیس جمهور در پایان مجددا بر توجه ویژه به موضوع سلامت در راستای پیشگیری قبل از درمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش های مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظام سلامت عادلانه، مردم… با محوریت و توام با حفظ کرامت، بیماری داشته باشیم که مرکز سلامت منطقه و جهان شده است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از سخنان رئیس جمهور به تشریح اقدامات این وزارتخانه از جمله در زمینه کنترل موفق بیماری کرونا، طراحی و تولید Omicron پرداخت. کیت تشخیص سویه، تولید 5 کرور واکسن به عنوان تنها کشور تولید کننده واکسن در منطقه، بیمه رایگان 6 میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه، بیمه روستایی، اجرای طرح درور، تخصیص سهم سلامت یارانه 366 دارو، تکمیل و بهره برداری 850 طرح بهداشتی و درمانی، اجرای قانون تعرفه پرستاری، تجهیز بیمارستان 790 مطابق با توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی، توزیع 10 هزار پزشک متخصص در مناطق محروم مطابق با حذف محرومیت زدایی در حوزه بهداشت و درمان، حمایت از بیماران لاعلاج با افتتاح صندوق حمایت از این بیماران، افزایش 41 درصدی شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت و سلامت، استفاده از سال 2000 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان تا پایان سال و آماده سازی برای افتتاح یک پروژه بزرگ ملی هر هفته، ایجاد پنجره واحد تولیدی مبتنی بر دانش، ایجاد سیستم قیمت گذاری آنلاین دارو و دیپلماسی سلامت.

دیدگاهتان را بنویسید