متن کلی مذاکرات هسته ای مورد قبول مسئولان کشوری قرار گرفت/ رفع تحریم ها و منفعت اقتصادی کشور؛ هدف اصلی مذاکرات


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890947

سید محمدرضا میر تاج الدینی گفت: اصل مذاکرات بر این است که تحریم ها برداشته شود و کشور از برجام منتفع شود و اکنون توپ در زمین طرف مقابل است. اگر آنها شرایط ما را بپذیرند، یک معامله وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; سید محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز در مجلس در مراسم سالگرد ورود آزادی ها به کشور و اقامه اولین نماز جمعه در سال 1398 گفت: نهاوند در جمع مردم این شهرستان: مذاکرات هسته ای به مرحله حساسی رسیده است و کلیات متن مورد قبول مسئولان در نقاط مختلف کشور قرار گرفته است، اما ملاحظاتی وجود دارد که به طرف مقابل اعلام شده است. شکل یک نامه.


وی تصریح کرد: در این مذاکرات منافع کشور رعایت می شود و توپ در زمین کشور مقابل است و هدف اصلی مذاکرات رفع تحریم ها از کشور است..


نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: برجام مانند یک چک نقد نشده است و همه مذاکرات برای رفع تحریم ها و نفع اقتصادی کشور و نقد شدن این چک است..


وی ادامه داد: ما تجربه گذشته برجام را داریم و آن تجربه این است که به همه تعهدات عمل کرده ایم و می دانیم که آمریکا پیمان شکن است و باید بدانیم ماهیت آمریکا تغییر نکرده است..


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با آمریکا فقط در سطح برجام مذاکره خواهیم کرد و نه بیشتر و مجلس نیز در قالب قانون راستی آزمایی راهبردی راهبرد رفع تحریم ها را رصد خواهد کرد. کارها را گام به گام انجام دهید.”.


وی گفت: باید مطمئن شویم که تحریم ها برداشته شود، مشکل بانکی حل شود و تراکنش های پولی و مالی برقرار شود..


میر تاج الدینی گفت: یکی از خواسته های ما از این مذاکرات این است که باید قدم به قدم جلو برویم و از نظر اقتصادی برای ما مفید باشد که این نکته مهمی است..


وی افزود: موضوع پادمان نیز مهم است، مثلاً اگر آمریکا دوباره از برجام خارج شود. همچنین باید این قدرت را داشته باشیم که سریعاً در دستور کار قرار بگیریم و به سرعت و بدون اتلاف وقت به ثروتمند شدن ادامه دهیم.


نماینده مردم تبریز در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بصیرت و استقامت دست به دست هم می دهد چرا که اگر ناآرامی را ندانیم و علم نداشته باشیم نمی توانیم از حق پاسداری کنیم، این غبارروبی جو یکی از تاکتیک های دشمنان است..


وی ادامه داد: بصیرت به ما اجازه می دهد که انقلابی بمانیم و مقاومت کنیم و به همین دلیل است که رهبر انقلاب بر تبیین جهاد تاکید دارند..


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نباید حرف هایی بزنیم که باعث یأس و ناامیدی شود، باید نقد کرد، بلکه باید از پیشرفت صحبت کرد تا امید در مردم ایجاد شود..


وی گفت: ایران به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است و این ایران بود که در مقابل نقشه غرب برای خاورمیانه بزرگ ایستاد و آن طرح را شکست داد و امروز ایران در معادلات منطقه حرف اول را می زند..


میر تاج الدینی گفت: امروز قدرت معنوی و نفوذ منطقه ای ایران، نقش ایران را در رویدادهای منطقه بی نظیر و مهم کرده است..


وی در قسمت پایانی سخنان خود تصریح کرد: مشکلاتی وجود دارد اما خوشبختانه دولت کار می کند و دولت شبانه روز کار می کند..


نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همه باید کمک کنیم و با رهبری مقام معظم رهبری نقاط ضعف را برطرف کنیم تا این مشکلات برطرف شود..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید