تدوین برنامه هفتم توسعه کشور/ خروج از اقدامات مسئولان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837010

مدیرکل هماهنگی منطقه ای دیوان محاسبات کشور گفت: برنامه هفتم توسعه هم اکنون در حال تدوین است و برنامه ششم که خردادماه ارائه می شود در دست اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله اکبری در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان گفت: دیوان در بحث نظام مالی عمومی به دنبال تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی است و این منابع از معادن و منابع طبیعی و محیط زیست گرفته تا بودجه و منابع انسانی را شامل می شود.

مدیرکل هماهنگی استان های دیوان محاسبات، نظارت را یک خدمت توسعه ای عنوان کرد و افزود: به دنبال توسعه استان ها هستیم و تلاش می کنیم منابعی را حفظ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات کشور با همکاری و مشارکت مدیران و دستگاه ها در تلاش است تا از تخلفات احتمالی جلوگیری کند، اما در صورت اصرار بر تخلفات و هنجارشکنی ها، قطعا رسیدگی خواهد شد، گفت: مصوب شد.

اکبری گفت: برنامه هفتم توسعه هم اکنون در حال تدوین است و برنامه ششم در حال نهایی شدن است و در خردادماه امسال ارائه می شود و طی کسر بودجه سال گذشته با تهیه بودجه آتی دولت در شهریورماه انجام می شود.

مدیرکل هماهنگی استانی دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه نتایج حاصله از منابع عمومی در جهت منافع عمومی باید در زندگی مردم مشخص باشد، گفت: یکی از نقاط ضعف اصلی نظام مالی عمومی عدم توزیع اعتبار است. .

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان، دیوان محاسبات کشور را نهادی ناظر خواند و گفت: تلاش می کنیم با شفاف سازی گزارش ها را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

محمدمهدی رضوانی فر گفت: صلاحیت فرابودجه ای برای این سازمان همیشه وجود داشته که باعث می شود با سایر دستگاه ها همکاری کند.

در این جلسه تودیع غلامرضا بازگشا و محمدمهدی رضوانی فر به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات کشوری استان زنجان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید