توجه جدی مجلس به حل مشکلات لرستان در برنامه هفتم توسعه است


ساعت: 17:20
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892408

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه این استان مورد توجه ما است، گفت: برنامه هفتم توسعه تا شش ماه آینده تدوین می شود و به همین دلیل نظارت بر این استان را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی امروز دوم شهریور در بدو ورود به استان لرستان در دومین نظارت خود بر این ستاد اظهار داشت: بر اساس برنامه های نظارتی ستاد در شورای اسلامی و با اولویت برنامه ریزی شده است. از استان هایی که بیشتر جبران می شود، حضور در استان ها در برنامه ریزی و رفع مشکلات این استان ها کمک می کنیم.

وی ادامه داد: استان لرستان از نظر ظرفیت توسعه و پیشرفت در همه شاخص ها بی نظیر است و در حال حاضر یکی از چالش های کشور بحث آب است اما این استان سومین استان از نظر ظرفیت بارندگی و در حوزه است. از نظر کشاورزی 800 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد مزرعه و باغ وجود دارد.

کلیباف افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت توسعه در این استان بی نظیر است، بیش از یک دهه است که با مشکلات این استان و مردم لرستان آشنا هستم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه این استان مورد توجه ماست، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه تا شش ماه آینده تدوین می شود و به همین دلیل نظارت بر این استان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: اگر در برنامه هفتم با درایت و بلوغ برنامه ریزی به این استان پرداخته شود، مزیت ها و فرصت های استان مشکلات لرستان را حل می کند و این امر نیازمند برنامه ریزی متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به استانداران است. و یک شهر وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه امیدوارم این سفر فرصتی برای به روز رسانی بخشی از ظرفیت های بالقوه و موجود در استان فراهم کند تا مشکلات مردم شریف این استان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مردم لرستان نجیب و نجیب هستند. ما بیشترین تمدن های فرهنگی را در منطقه زاگرس داشته ایم و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید