دلیلی برای تمدید برنامه ششم توسعه وجود ندارد/ مجلس همچنان منتظر ارائه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت است.

ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921069

محمد خدابخشی گفت: برنامه ششم توسعه در لحظه ای که تعریف شد توانست اجرایی شود و هیچ توجیه کارشناسی، عقلانی و منطقی برای تمدید بیشتر آن وجود ندارد.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با تاکید بر اینکه تاخیر در ارائه برنامه هفتم توسعه قابل قبول نیست، گفت: برنامه ششم توسعه یکساله تمدید شد. این برنامه در زمانی که تعریف شد قابل اجرا بود و هیچ توجیه کارشناسی، عقلانی و منطقی برای گسترش بیشتر آن وجود ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اکنون منتظریم تا دولت برنامه هفتم توسعه را در اسرع وقت به مجلس ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اکنون موضوعیت ندارد، تصریح کرد: دوره برنامه توسعه 5 ساله است و دوره برنامه ششم به پایان رسیده است. تمدید آن در سال گذشته نیز به دلیل حضور دولت جدید و کار روی لایحه بودجه بود که تصمیم به تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه گرفت. اما اکنون دیگر توجیهی برای تمدید آن وجود ندارد.

وی افزود: دولت محترم باید هرچه سریعتر لایحه برنامه هفتم توسعه را بیاورد تا قبل از عید در مجلس تعیین تکلیف شود و پس از تصویب، بودجه سال آینده نیز با سیاست های کلی هفتم تصویب شود. برنامه توسعه

خدابخشی درباره اولویت بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه گفت: در صورت ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه می توان همزمان دو کمیته مشترک تشکیل داد که یکی بودجه و دیگری برنامه را بررسی کند. از آنجایی که مبنای کار بودجه، لایحه برنامه است و در واقع هدف تطبیق بودجه سالانه با برنامه توسعه است، می‌توان به موازات کار پیش رفت و برنامه و بودجه را تنظیم و تصویب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مهم این است که پروژه برنامه هفتم توسعه در اسرع وقت ارائه شود. با این اوصاف با توجه به همپوشانی و هماهنگی برنامه و بودجه می توان به تصویب همزمان برنامه و بودجه امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید