اولیانوف: دلیلی برای تردید در اظهارات امیر عبدالاخیان نداریم، اما هیچ آمادگی از سوی آمریکا و اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام را نمی بینیم.

اولیانوف: دلیلی برای تردید در اظهارات امیر عبدالاخیان نداریم، اما هیچ آمادگی از سوی آمریکا و اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام را نمی بینیم.

اولیانوف در پاسخ به اظهارات حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه فواد حسین، همتای عراقی وی از مقامات دولت آمریکا تضمین هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه واشنگتن علاقه مند به حل و فصل اختلافات با تهران است، خاطرنشان کرد: به گفته یک دیپلمات ارشد ایرانی، روسیه دلایلی برای تردید دارد. ، نه در عین حال، ما هیچ آمادگی از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) برای از سرگیری مذاکرات در وین درباره برجام را نمی بینیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: ایران، روسیه و چین اراده سیاسی برای مذاکره بر سر از سرگیری توافق هسته ای ایران دارند، در عین حال هیچ آمادگی از سوی تروئیکای آمریکا و اروپا را نمی بینیم.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس درباره مذاکرات برجام گفت: ایران، روسیه و چین اراده سیاسی برای مذاکره بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران دارند، در حالی که غرب فاقد اراده سیاسی است. “این است.”

وی تصریح کرد: تنها چیزی که برای احیای برجام در این مرحله لازم است این است که همه مذاکره کنندگان در وین به پایتخت اتریش بازگردند و به سرعت روند مذاکرات را به پایان برسانند و این کاملا امکان پذیر است.

اولیانوف در واکنش به اظهارات حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه فواد حسین، همتای عراقی وی از مقامات دولت آمریکا تضمین هایی مبنی بر علاقه واشنگتن به حل و فصل اختلافات با تهران دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: به گفته یک دیپلمات ارشد ایرانی، روسیه دلایلی برای تردید دارد. ، نه در عین حال، ما هیچ آمادگی از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) برای از سرگیری مذاکرات در وین درباره برجام را نمی بینیم.

برجام در سال 2015 توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برای رسیدگی به موضوع هسته ای ایران امضا شد، اما در سال 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از این توافق خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید