اولیانوف: بورل گفت هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اما مشخص نیست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس با آن موافق هستند یا خیر.

اولیانوف: بورل گفت هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اما مشخص نیست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس با آن موافق هستند یا خیر.

اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی نوشت: آقای بورل گفت هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. مخالفت با (این بیانیه) سخت است. اما سوال اینجاست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس به عنوان شرکت کنندگان در مذاکرات وین با آقای بورل موافق هستند؟ هنوز مشخص نشده است همشون هنوز ساکتن

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی به سکوت تروئیکای اروپایی در خصوص اظهارات نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «عدم جایگزینی برای برجام» واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که «مخالفت» با سخنان جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه «هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد» دشوار است.

اولیانوف در توئیتی نوشت: آقای بورل گفت که برجام جایگزینی ندارد. مخالفت با (آن جمله) سخت است. اما سوال اینجاست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس به عنوان شرکت کنندگان در مذاکرات وین با آقای بورل موافق هستند؟ هنوز مشخص نشده است همشون هنوز ساکتن

بورل پس از بازگشت اخیر از اردن برای شرکت در اجلاس بغداد 2 گفت: معتقدم وقتی پای منع اشاعه هسته ای به میان می آید، جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می کنند فقط خودشان را گول می زنند. بنابراین، به عنوان هماهنگ کننده، به کار برای احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات در وین ادامه می دهم.

آمریکا که در ماه می 2017 به طور یکجانبه از برجام خارج شد، همواره گفته است که از ورود مجدد به توافق هسته ای ایران حمایت می کند. از آوریل سال گذشته، ایالات متحده به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را با تهران در وین آغاز کردند که تمرکز آن بر احیای برجام و لغو تحریم‌ها بود.

تروئیکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان در نوامبر سال جاری بدون اشاره به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق تهران، بیانیه مشترکی صادر کردند و از عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید