واکنش اولیانوف به اظهارات بورل در مورد برجام

واکنش اولیانوف به اظهارات بورل در مورد برجام

روز جدید : نماینده روسیه در مذاکرات وین به اظهارات اخیر نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت فعلی مذاکرات برای ازسرگیری توافق هسته ای واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به اظهارات اخیر جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات در وین، درباره وضعیت مذاکرات برای تمدید توافق هسته ای. [برجام]، در صفحه توئیتر خود نوشت: البته حق دارد بدبین باشد. اتحادیه اروپا کمک قابل توجهی به مذاکرات در وین کرد. با این حال، منطقی است که بپرسیم آیا همه ما (از جمله اتحادیه اروپا) همه کارهای لازم را برای تکمیل موفقیت آمیز این فرآیند انجام داده ایم یا خیر. پاسخ لزوما مثبت نیست.

اظهارات اولیانوف پس از آن مطرح می شود که بورل اخیراً به خبرگزاری فرانسه گفت: «متاسفانه، با توجه به وضعیت سیاسی در آمریکا و این واقعیت که بسیاری از مسائل هنوز حل نشده اند، ما در نوعی بن بست قرار داریم.»

در هفته های اخیر، ایالات متحده و ایران در حال بازنگری در پاسخ های یکدیگر به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای بوده اند که به گفته این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین پیش نویس متن و آخرین پیشنهاد برای دستیابی به توافق است. توافق هسته ای را احیا کند.

دیدگاهتان را بنویسید