واکنش اولیانوف به اظهارات بورل در مورد ممانعت روسیه از مذاکرات وین: اشتباه

واکنش اولیانوف به اظهارات بورل در مورد ممانعت روسیه از مذاکرات وین: اشتباه

روز جدید نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور با شورای امنیت سازمان ملل به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «ممانعت روسیه در مذاکرات» پاسخ داده‌اند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به اظهارات جوزپبورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و هماهنگ‌کننده شورای امنیت در اتحادیه اروپا، در توییتر نوشت: اظهارات بورل نامناسب بود، اما هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. ملل . آقای بورل حتی یک روز هم در جریان مذاکرات برجام در وین نبوده و نباید وضعیت واقعی را درک کند. هیچ بهانه ای وجود ندارد.

اظهارات اولیانوف پس از آن بیان شد که بورل اخیراً به پارلمان اروپا گفت که در حال مذاکره برای احیای برجام است.[توافق هسته‌ای] به نتیجه نهایی نزدیک نیست.

بورل گفت: زمانی که ما آنقدر به توافق نزدیک شویم که نتوانیم به آن برسیم، مایه تاسف خواهد بود. اما نمی توانم تضمین کنم که به توافق برسیم.

ارزیابی بدبینانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مذاکرات وین زمانی بیان شد که وی در حاشیه کنفرانس دوحه به خبرنگاران گفت که توافق می تواند «طی چند روز» به دست آید.

بورل در پارلمان اروپا گفت: «به نظر می رسد که ما تقریباً دو هفته پیش این کار را انجام دادیم[ توافق] به دست آورده بودیم. سپس روسیه مانع ایجاد کرد.

بورل افزود که روسیه در حمله به اوکراین به دنبال اهرمی علیه غرب است.

به گفته نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، روسیه به ویژه می خواست از لغو تحریم ها علیه نفت ایران جلوگیری کند، «زیرا اگر ایران تولید نفت را از سر بگیرد، بازار[جهانی انرژی] وی گفت: «این ارائه خواهد شد و به نفع روسیه نیست.

وی ادامه داد: روسیه پس از دریافت ضمانت‌های لازم، مخالفت خود را پس گرفت، اما اختلافات دیگری که در نهایت جزئی از توافق نشدند، از جمله موضع سپاه پاسداران در ایران و درخواست ایران برای حذف نام این کشور از فهرست آمریکا. سازمان های تروریستی به حالت تعلیق درآمدند مذاکرات پیشرفت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید