واکنش مرندی به اظهارات ناامیدکننده بورل در مورد برجام

محمد مرندی در توئیتی نوشت: بورل متحد آمریکاست و فراموش می‌کند که دلیل این مذاکرات نقض برجام از سوی غرب و تحریم‌های فشار حداکثری است که شهروندان ایرانی را هدف قرار می‌دهد، حتی زمانی که ایران به طور کامل به آن پایبند بوده است. ایران کوتاهی و ابهام را نخواهد پذیرفت. آمریکا هزینه هایی را به اتحادیه اروپا تحمیل می کند

به گزارش بلومبرگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران به جای نزدیک شدن، از یکدیگر دور می شوند.

بورل گفت که این “بسیار نگران کننده” است زیرا ممکن است معامله کاملاً در خطر باشد.

این مقام ارشد اروپایی همچنین گفت: «اکنون نسبت به 28 ساعت قبل اطمینان کمتری برای دستیابی به توافق وجود دارد».

ایالات متحده و ایران اخیراً در حال بررسی پاسخ های خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای بوده اند، که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین، گفت که آخرین پیش نویس متن است. و پیشنهاد نهایی برای دستیابی به توافق برای ازسرگیری توافق هسته ای.

پایگاه خبری سدی البلد به نقل از برخی منابع رسانه ای اخیرا در گزارشی نوشت که مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های بزرگ در مرحله پایانی خود قرار دارد و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا واشنگتن را متقاعد کند که مواضع خود را در این رویداد تغییر دهد. از توافق هسته ای

بر اساس این گزارش، این منابع گفتند در حالی که واشنگتن و تهران در حال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و دیدگاه های یکدیگر در مورد احیای برجام هستند، دولت صهیونیستی همچنان در تلاش است تا بر موضع آمریکا در این زمینه تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید