ادعای کاهش نظارت آژانس بر ایران صحت ندارد. تنش روابط ایران و آژانس بر اساس بیانیه تهران/ اظهارات گروسی درباره عدم احتمال از سرگیری سریع برجام؟ آژانس مسئول مذاکرات نیست. این مسئولیت بر عهده گروه 1+5 می باشد

ادعای کاهش نظارت آژانس بر ایران صحت ندارد.  تنش روابط ایران و آژانس بر اساس بیانیه تهران/ اظهارات گروسی درباره عدم احتمال از سرگیری سریع برجام؟  آژانس مسئول مذاکرات نیست.  این مسئولیت بر عهده گروه 1+5 می باشد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مذاکرات برای احیای برجام، گفت: آژانس مسئولیتی در قبال مذاکرات ندارد. این مسئولیت بر عهده گروه 1+5 می باشد.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اظهارات گروسی مبنی بر بعید است که برجام در ماه های آینده احیا شود، گفت: آژانس مسئولیتی در مذاکرات ندارد، مسئولیت بر عهده سازمان است. 5+ گروه 1.

وی تصریح کرد: رابطه ایران و آژانس بر اساس پادمان ها و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای برقرار شد و نظارت ها ادامه دارد و هیچ نقصی در آن وجود ندارد، گسستی وجود ندارد و ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بحث برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی طرف مذاکره نیست.

وی ادعای بلومبرگ مبنی بر کاهش نظارت را رد کرد و در خصوص آغاز مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس بر اساس بیانیه تهران برقرار بوده و ادامه دارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم تسلیحاتی کشورمان تا مهر 2023 برداشته می شود، گفت: بله، طبق برجام، تحریم تسلیحاتی باید برداشته شود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً در گفت‌وگو با کانال کانادایی سی‌بی‌سی گفته است: توافقی که ایران و آژانس در اسفند ماه سال جاری (پایان اسفند 1401) منعقد شدند، گامی در مسیر درست بود و برای همه طرف های توافق مفید بود و این هسته اصلی روند همکاری سازنده با ایران است.

وی در عین حال تصریح کرد: به نفع همه طرف‌های توافق هسته‌ای است که روند همکاری‌های سازنده با ایران انجام شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید