نماینده مجلس: از سرگیری مذاکرات با برجام در نیمه دوم خرداد/ احتمال توافق موقت پیش بینی می شود

نماینده مجلس: از سرگیری مذاکرات با برجام در نیمه دوم خرداد/ احتمال توافق موقت پیش بینی می شود

روز جدید آصفری با بیان اینکه حداقل امکان توافق موقت پیش بینی شده است، گفت: به نظر من این امکان وجود دارد که در نیمه دوم خرداد، ایران بتواند دوباره با آمریکایی ها و اروپایی ها شروع کند.

انریکه مورا به تهران آمد و این سفر بن بست مذاکرات را شکست. اکنون به نظر می رسد که وین میزبان دور جدیدی از مذاکرات است.

محمدحسن آصفری درباره آینده مذاکرات با برجامی گفت: بایدن باید قبل از انتخابات کنگره با ایران درباره برجام به توافق برسد. دانشمندان، سیاستمداران و نمایندگان رسانه ها در آمریکا منتظرند تا ببینند تکلیف مذاکرات دولت واشنگتن با ایران چیست.

وی افزود: اگر دولت بایدن نتواند از مذاکرات با برجام نتیجه بگیرد، قطعا دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکست خواهند خورد. آقای بایدن به دنبال یک توافق موقت در گفتگو با ایران است. هدف جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات لغو تحریم ها است، اما بایدن برای حفظ قدرت حزبش به توافق نهایی نیاز دارد، زیرا نتایج دولت او تاکنون مورد قبول افکار عمومی قرار نگرفته است.

او گفت: «دموکرات ها امیدوارند که بر اساس توافق نسبی با ایران، دوباره ریاست جمهوری را به دست آورند. در مجموع اگر آقای بایدن همین رویکرد را ادامه دهد، می تواند نتیجه مذاکرات را پیش بینی کند، اما اگر بخواهد راه صهیونیست ها را دنبال کند، نمی توان چندان به نتیجه مذاکرات امیدوار بود.

آصفری در ادامه با بیان اینکه حداقل امکان توافق موقت پیش بینی شده بود، ادامه داد: به نظر من این امکان وجود دارد که ایران بتواند از نیمه دوم خرداد دوباره با آمریکایی ها و اروپایی ها شروع کند.

دیدگاهتان را بنویسید