تشنج در صحن مجلس با ورود وزیر کشور به مجلس/ نظری، نماینده حلال: در اعتراض به حضور وحیدی جلسه را ترک می کنم/ سلیمی، نماینده محلات: معاون وزیر کشور مدت ماموریت را به سه سال محدود کرد. مجلس دلخور شد آنها معتقدند مجلس باید «آقای مجوز» باشد.

تشنج در صحن مجلس با ورود وزیر کشور به مجلس/ نظری، نماینده حلال: در اعتراض به حضور وحیدی جلسه را ترک می کنم/ سلیمی، نماینده محلات: معاون وزیر کشور مدت ماموریت را به سه سال محدود کرد.  مجلس دلخور شد  آنها معتقدند مجلس باید «آقای مجوز» باشد.

در جلسه علنی امروز مجلس، احمد وحیدی وزیر کشور که برای بررسی بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه به مجلس آمده بود، در بدو ورود مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی در همین رابطه نوشت: در بخشنامه اخیر وزارت کشور آمده است که چون در سال منتهی به انتخابات مجلس است، استانداران، فرمانداران و بخشداران دیگر نباید با نمایندگان مجلس یازدهم تعامل داشته باشند.

سید غنی نظری نماینده حلال در مجلس با انتقاد از بخشنامه اخیر مجلس به دوربین ها و خبرنگاران گفت که در اعتراض به حضور وزیر کشور از مجلس خارج می شود.

به گزارش تسنیم، جلسه مجلس پس از چند دقیقه تنش به روال عادی خود بازگشت.

همچنین هانه ملت، خبرگزاری رسمی مجلس در این باره نوشت: ورود وحیدی وزیر کشور به صحن علنی مجلس، اظهار نظر معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص عدم دخالت از نمایندگان مجلس در امور قوه مجریه حوزه، واکنش نار را به دنبال داشت.

در جلسه علنی امروز علیرضا سلیمی نماینده محلات طی تذکری شفاهی گفت: اینکه معاون وزیر کشور مدت نمایندگی مجلس را به سه سال محدود کرده خلاف قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: تغییر بخشنامه بخشی از ماجرا است، اصل ماجرا تفکر خطرناکی است که مجلس را آزرده خاطر کرد. با این تصور که مجلس باید به اصطلاح آقا اجازه بدهد، پس باید گفت مجلس جایز نیست و اگر عده ای فکر می کنند مجلس باید به دستور آنها عمل کند، اشتباه می کنند.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس نشان داده طرفدار عزت مجلس است، گفت: از رئیس مجلس می خواهیم که اجازه ندهد برخی فکر کنند مجلس آقایان مجاز است و باید به وظیفه خود عمل کند.

همچنین محمد رشیدی یکی دیگر از اعضای هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد و گفت: جلسه علنی امروز سه شنبه 9 خردادماه مجلس از ساعت 11 ادامه خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی کشور افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور وزیر کشور برگزار می شود، بخشنامه ای که اخیراً از سوی معاون سیاسی وزیر کشور به استان ها ارسال شده است. موضوع این جلسه خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید