لاوروف خطاب به امیر عبدالاخیان: آماده ادامه مذاکرات برای نهایی شدن سند جامع همکاری های بلندمدت دو کشور هستیم/ قرار شد تیم های حقوقی دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار کنند.

لاوروف خطاب به امیر عبدالاخیان: آماده ادامه مذاکرات برای نهایی شدن سند جامع همکاری های بلندمدت دو کشور هستیم/ قرار شد تیم های حقوقی دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار کنند.

وزیر امور خارجه در دیدار با سرگئی لاوروف ادامه رایزنی ها با همتای روس خود برای پیشبرد روابط دوجانبه و رفع موانع و مشکلات همکاری را مهم ارزیابی کرد.

حسین امیرعبدلاخیان با اشاره به ظرفیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، تسریع در شفاف سازی سازوکار عضویت کشورهای دوست بریکس در این گروه را زمینه ساز تقویت همکاری های چندجانبه در قالب این گروه دانست.

رئیس اداره دیپلماسی با ابراز خرسندی از پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، خواستار رفع موانع برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد. وی گفت: در حال زمینه سازی برای برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به تهران و توافقات انجام شده، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق هر چه سریعتر این توافقات تاکید کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه به تهران و توافقات انجام شده در زمینه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، امضای توافقنامه وی به مشارکت بسیار خوب شرکت ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسی در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس بانک مرکزی روسیه به تهران اشاره کرد. نشانه عزم جدی مسکو برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

وی بر آمادگی کشورش برای ادامه گفت وگوهای کارشناسان ارشد دو کشور به منظور بررسی و نهایی شدن سند همکاری های بلندمدت همه جانبه دو کشور تاکید کرد. در این زمینه قرار شد تیم های حقوقی دو طرف در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

لاوروف با ابراز خرسندی از حضور وزیر امور خارجه در نشست بریکس پلاس، ابراز امیدواری کرد که شفاف سازی سازوکارهای عضویت در برجام زمینه را برای عضویت ایران و سایر کشورهای دوست بریکس فراهم کند و همکاری در این چارچوب عملا باشد. مستحکم.

وزیر امور خارجه روسیه بر آمادگی کشورش برای رایزنی های بیشتر در زمینه همکاری بین کشورها در برابر تحریم های یکجانبه پیشنهادی ایران تاکید کرد.

در این نشست آخرین وضعیت برجام و مذاکرات، مسائل قفقاز، ابتکارات سه جانبه و شش جانبه در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای و مسائل قفقاز جنوبی، همکاری در منطقه دریای خزر، همکاری‌های مستمر برای تکمیل کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، اجرایی شدن همچنین توافقنامه های گذشته در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی، همکاری های فرهنگی، همکاری در حوزه انرژی، بانکی، امور کنسولی و روند آستانه در خصوص سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید