جلسه مدیران حقوقی دانشگاه های استان های آزاد; همایشی برای هم اندیشی و تعامل با مدیران حقوقی سراسر کشور است


ساعت: 18:50
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920880

رئیس مرکز امور حقوقی و حمایت از دارایی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد دارای بیش از 400 واحد دانشگاهی در 31 استان و در اقصی نقاط کشور است که بیش از 140 تا 150 نیروی قانونی در سراسر کشور و برگزاری معینی دارد. جلسات جلسه مدیران حقوقی استان ها لازم است با هم بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر عزیزالله فضلی رئیس مرکز امور حقوقی و حمایت از دارایی های دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با تهران پرس در خصوص همایش مدیران حقوقی استان ها گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه بین مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی دانشگاه آزاد و مدیران حقوقی در استان ها و واحدهای تابعه به عنوان دانشگاه آزاد دارای بیش از 400 واحد دانشگاهی در 31 استان و در اقصی نقاط کشور است که دارای بیش از 140 تا 150 واحد حقوقی است. افسران در سراسر کشور و چنین جلساتی قطعا مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در دوران کرونا در سه سال گذشته به دلیل مشکلات و چالش‌هایی که وجود داشت هیچ جلسه حضوری برگزار نشد، البته سعی کردیم در 4 ماهه اول این مجمع را در اسرع وقت برگزار کنیم. در نتیجه با حضور جناب آقای دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه این انجمن پست برگزار شد و مهمترین نکته برای ما در فلسفه برگزاری این جلسات ارتباط، تعامل و همگونی بیشتر مرکز بود. شامل رئیس جمهور و معاونان رئیس جمهور با مدیران حقوقی استان ها و همچنین ایجاد تعامل بیشتر و بهتر، کیفیت، سرعت و دقت در پرونده ها.

دکتر فضلی افزود: خروجی این جلسات از چند جهت مصوبات است که یکی از مهمترین آنها ایجاد آیین دادرسی برای همه استان ها است، پرونده های قضایی ما در سراسر دانشگاه بیش از 1600 پرونده در پرونده های قضایی و رسیدگی دارد. کمیته های تخلفات در پرونده های اولیه و تجدید نظر دو سطحی. کل کشور و سازمان مرکزی و در دو حوزه با تخلفات برخورد شود. توسط کارمندان و معلمان سراسر کشور که وابسته به مرکز امور حقوقی هستند مراقبت می شود. در حوزه حفاظت از دارایی ها و قراردادها، به ویژه در حوزه املاک و قراردادها، تلاش می شود تا سیستم هایی برای اسناد فرآیندی، بازیابی و آمار طراحی شود و داشبوردهایی برای مدیران مراکز و مدیران حقوقی ارائه شود. ما می توانیم با ذهن بازتر تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به نقش روسای حقوقی در استان ها گفت: مهمترین موضوع در امور حقوقی و مالی شفافیت داده ها و وجود سامانه جامع است.

رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی های دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور گفت: در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری در دو حوزه کارمند و معلم وجود دارد. کمیسیون های بدوی رسیدگی به تخلفات انضباطی معلمان در سطح منطقه تشکیل می شود. هیأت تجدیدنظر نیز در دو شعبه در سطح سازمان مرکزی و هیأت عالی تجدیدنظر دانشگاه آزاد هم تراز وزارتخانه های علوم و بهداشت است. در نتیجه سه سطح هیأت های رسیدگی به تخلفات علمی در کشور داریم که جلسات هفتگی آن ها برگزار می شود و نتیجه آن کاهش تخلفات است.

وی بیان کرد: در حوزه املاک و قراردادها نیز زمان پاسخگویی به قراردادها را کاهش داده ایم و در نظر داریم با طراحی سند ملکی از ایجاد پرونده های حقوقی در دانشگاه بکاهیم و این امر موجب بازتر شدن چشم ها در کمیسیون معاملات می شود. سازمان مرکزی و استانها تصمیم گیری در امور مختلف اقتصادی و املاک.

دکتر فضلی در پایان گفت: در زمینه پرونده های قضایی نیز نمایه هایی از پرونده های مهم و ملی استخراج می کنیم تا در این موارد بتوانیم به واحدها و استان ها برای حمایت های قانونی کمک کرده و با نگاه تخصصی تر به آن نگاه کنیم. حفظ یکپارچگی دانشگاه.”

دیدگاهتان را بنویسید