وحدت حوزه و دانشگاه عامل آزاد اندیشی در فضای علمی کشور است

ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793095

امام جمعه اراک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه عامل آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و گسترش تعامل و همفکری بیشتر بین جریان های علمی است و دانشجویان و طلاب حوزوی باید بیشتر تلاش کنند. برای حفظ این وحدت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ آیت الله دری نجف آبادی امروز در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور و طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی به مناسبت بیست و هفتمین حادثه و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برگزاری سمینار به دانشگاه های مختلف موظف است گام های بلندی در جهت دستیابی به این مهم بردارند.

دری نجف آبادی می گوید: گسترش آموزش عالی طی سه دهه گذشته نه تنها جایگاه علمی ایران را در بین کشورهای جهان ارتقاء بخشیده است، بلکه نقش مهمی در آگاهی اجتماعی و فرهنگی داشته است، اما کافی نیست و مراکز تحقیقاتی کشور کافی نیست. باید هر کاری که ممکن است انجام داد.

وی ادامه داد: توسعه علم اسلامی یک ضرورت مهم است و گسترش علم و دانش اسلامی ضامن جوانان و نوجوانان و آینده نظام در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی است.

امام جمعه اراک گفت: توسعه ظرفیت علمی و پژوهشی برای حل مشکلات اقشار مختلف جامعه از اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال 1341 توسط امام راحل و بر اساس معیارهای علم اسلامی پایه گذاری شد و بر اساس این علم و دانش مقدس تاکنون پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است.

دری نجف آبادی ادامه داد: دین و فرهنگ اسلامی الگوها و الگوهای زندگی بسیاری دارد که با تکیه بر آن می توان از بسیاری از چالش های فرهنگی در جامعه جلوگیری کرد.

سخنگوی ولی فقیه استان مرکزی افزود: سال هاست که دشمنان شیعه علیه دین و پیروان آن تبلیغ منفی می کنند، اما شکل گیری انقلاب اسلامی توسط امام راحل جرقه ظهور اسلام واقعی است و این مهم باید ضروری باشد. با تمام توانم محافظت شوم.”

وی ادامه داد: در بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی امام راحیل مورد توجه قرار گرفت و مقام معظم رهبری بود. این دو مرکز مهم تاکید و خواستار تقویت آن شدند.

امام جمعه اراک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه عامل آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و گسترش تعامل و همفکری بیشتر بین جریان های علمی است و دانشجویان و طلاب حوزوی باید بیشتر تلاش کنند. برای حفظ این وحدت

وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح را گرامی می داریم و شهید مفتح نیز مانند سایر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از چهره هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید