بیش از 900 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان تشکیل شده است


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887394

رييس نمايندگي ولي فقيه در استان قم:

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه استان قم با اشاره به طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از حلقه های میانی گفت: بیش از 900 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان تشکیل شده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در نشست خبری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حلقه های میانی (حامیان) که امروز در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: امروز بحث خبری و رسانه ای موضوع مهمی است و این مهم است. یک مشکل بسیار جدی در کشور ما است.» این ارزشمند است.
وی ادامه داد: هر جا رسانه و اطلاع رسانی مناسب مردم را جدی نگرفتیم، چکش خوردیم و به مشکل خوردیم.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم با اشاره به وظایف نهاد در دانشگاه ها گفت: نهاد حاکمیتی در دانشگاه در دو بخش ابلاغ پیام صحیح اسلام و انقلاب اسلامی به معلمان و دانشجویان در دانشگاه ها.
و افزود: سازه هایی برای این فعالیت تعریف شده است. در بخش دانشکده، ما یک دوره تفکر متقابل برگزار می کنیم. در این دوره اساتیدی که از هر گرایش و سلیقه ای هیئت علمی هستند گرد هم می آیند و مشکلات مهم کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
حجت الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه تعیین تمامی دروس مرتبط با معارف اسلامی از وظایف این نهاد است گفت: برای طلاب نیز ساختاری تعیین شده است. ابتدا باید دانش آموزان را قادر ساخت تا بدانند که آرزوهای ملت چیست و چه نقشی می توانند برای تحقق آن آرزوها ایفا کنند. البته آرمان های انقلاب آرمان ملت است. فضای دانشگاه ها باید باز شود تا تحرک بیشتری در بین دانشجویان ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات نهاد در دانشگاه ها تلاش برای افزایش تشکل های دانشجویی است. دانشگاه قم 7 تشکل دارد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گفت: از سال 1395 کرسی های مستقل اندیشی در دانشگاه های قم ایجاد شده است.
وی افزود: بیش از 900 نشست آزاد اندیشی در استان قم برگزار شد و 18 هزار نفر در این نشست ها شرکت کردند. این طرح به سرعت در بین دانش آموزان گسترش یافت و تاکنون یک ریال برای حفظ این صندلی ها هزینه نشده است.
حجت الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه استان های کرمان، تهران و مازندران الگوی اجرای این طرح را از قم دریافت کردند، گفت: امروز اگر استانی بخواهد این طرح را ساماندهی کند، از پوستر اولیه گرفته تا پیمایش و بررسی و بررسی، همه کارها را انجام می دهیم. بقیه را از برنامه ریزی به او می سپاریم.
وی بیان کرد: مرحله دوم این دوره های آزاداندیشی تبدیل موضوعات و موضوعات پرتکرار به بخش است تا در صورت نیاز به مطالعه آن ها، از سوی دیگر بتوانیم از موضوعات بیشتر و جدیدتر در این دوره ها حمایت کنیم.
سرپرست طرح حامی با اشاره به مرحله سوم این کرسی ها گفت: مرحله سوم کرسی های آزاد اندیشی تشکیل باشگاه های آزاد اندیشی در استان است تا با بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارها به حل مشکلات کشور کمک کنند.
وی تصریح کرد: در مکان های آزاد اندیشی باید سه موضوع آزادی بیان، اخلاق و منطق رعایت شود.
حجت الاسلام پوررضا با اشاره به برگزاری اردوی حمایتی گفت: تمامی دانش آموزانی که در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعال هستند شناسایی و به این اردو دعوت شده اند. حلقه های میانی در این اردو شرکت می کنند.
وی ادامه داد: این اردو به مدت یک هفته برای خواهران و برادران در مشهد مقدس همراه با آموزش و بحث و بررسی پیرامون مسائل مختلف کشور در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود.
رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه این طرح ملی است و هر استانی می تواند آن را به صورت بومی اجرا کند، گفت: در تلاش هستیم این طرح را به زبان عربی تهیه کنیم تا الگو باشد. برای کشورهای دیگر..

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید