گروه های آزاد اندیشی در دانشگاه ها باید تقویت شوند

کاظمی در این نشست با تاکید بر اهمیت گفت و گو اظهار داشت: جامعه دانش آموزی استان نشان داده است که حوادث اخیر را از نزدیک دنبال می کند و خود را از معارضان جدا کرده است، در قزوین در حال حاضر دانشجویی به دلیل شرکت در تظاهرات بازداشت نشده است. و رسیدگی به پرونده های دانشجویی فقط از طریق حراست دانشگاه رصد می شود.

وی با اشاره به لزوم گوش فرا دادن به اعتراضات تصریح کرد: گوش فرا دادن به اعتراضات مردمی یکی از اصول انقلاب اسلامی است که از ابتدا بر آن تاکید شده است و مطالبه از ابتدای انقلاب بوده و همواره بوده است. تاکید شد که راه پیشرفت، تغییر طلبی و شنیدن صدای منتقدان است.

استاندار قزوین افزود: نکته اصلی اظهارات گام دوم تغییر میل و نارضایتی از وضع موجود است. باید فضایی ایجاد شود که همه اقشار اعم از دانشجویان، اتحادیه ها، هنرمندان، ورزشکاران، مسئولان و اساتید بتوانند اعتراض خود را مطرح کنند و اگر تاکنون در این زمینه کم کاری بوده است، باید جبران شود. .

کاظمی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: بخشی از مردم حق اعتراض دارند که باید در فضایی منطقی و مسالمت آمیز شنیده شود اما موضوع در اینجا کسانی است که از فوت خانم مهسا امینی استفاده کردند. بهانه ای و به انحاء مختلف مطالبات اساسی مردم را مطرح می کردند یا فقط می خواستند از این فرصت برای منافع خود سوء استفاده کنند؟

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جان کربی سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام کرد که ما به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به ایران هستیم که مرگ خانم مهسا امینی نقشه ما را جلو برد اما امروز همین دشمن سرسخت مردم ایران متوجه شدند که مردم ملت اجازه داده اند. اجازه نمی دهند داعش و کومله و منافقین و سلطنت طلبان پای خود را به کشور باز کنند.

وی تاکید کرد: سوال ما این است که چگونه جان مهسا امینی برای این رسانه مهم است اما جان دیگران مهم نیست؟در هیچ کجای دنیا اعتراض با تیراندازی پلیس همراه نیست، افرادی که خود را مطالبه گر تعریف می کنند باید به این سوال پاسخ دهند. چرا آنها در مورد دیگرانی که قبل یا در جریان این حادثه جان باختند، سکوت کردند.

کاظمی در ادامه به ایجاد محدودیت در برخی شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این گفته اشتباه است که سیستم اینترنت را قطع کرده است، قبلا محدودیتی در اینترنت نداشتیم اما زمانی که اسلحه به دست عده ای رسید. و از طریق برخی شبکه ها به جامعه آموزش می دادند که چگونه پلیس را خلع سلاح کنند یا چگونه پلیس را بکشند به ناچار محدودیت هایی برای برخی از آن نرم افزارها اعمال شد.

وی تاکید کرد: فردی که مسئولیت حفظ امنیت را بر عهده دارد باید به وظایف خود عمل کند. کدام کشور دنیا را می شناسید که اجازه آتش زدن پلیس و اقدام علنی علیه پلیس و امنیت داخلی را می دهد اما دولت آن کشور کاری می کند که دست به کار نشود. هیچ چی؟ جان یک انسان مهمتر است یا فیلتر شدن چند شبکه خاص؟ برای جمهوری اسلامی امنیت و جان مردم بیش از هر چیز دیگری مهم است، حتی کسانی که از این محدودیت ها آسیب دیدند، اگر منصفانه نگاه کنید، حق دارند که این محدودیت ها برای نجات جان مردم لازم بوده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: گران ترین کالای زندگی ما امنیت است، اگر امنیت به خطر بیفتد تجارت معنا ندارد. اگرچه دولت برای حمایت از این مشاغل اینترنتی برنامه ای دارد و وزارت اقتصاد نیز بسته حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی رونمایی کرده و در شورای دولت تصویب شده است.

استاندار قزوین همچنین گفت: دولت سیزدهم اولین معترض به وضع موجود است و اگر این نبود سند تحول را تنظیم و منتشر نمی کرد، سند تحولی که مسیر کشور را در مسیر تعیین می کرد. بخش‌های مختلف، به عنوان مثال، بخش دوم این سند مربوط به بخش تولید است و اشتغال را اختصاص می‌دهد و چالش‌ها و استراتژی‌ها را مشخص می‌کند. باید به دولت فرصت داد تا عمل کند.

کاظمی افزود: در ابتدای شهریور 1400 که دولت رسما شروع به کار کرد کسری بودجه 470 هزار میلیارد تومان بود چرا که اکثر موتورهای اقتصادی کشور در دولت قبل تعطیل و تمام ظرفیت ها متوقف شد. ساخت و ساز مسکن متوقف شده بود و از نظر کشاورزی وضعیت خوبی نداشتیم، به طوری که 40 درصد گندم مورد نیاز ما وارد می شد. سرمایه گذاری. بلند شد

وی تاکید کرد: بدهی 54 هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی، افزایش رشد نقدینگی به 17 درصد نیز از دیگر مشکلات پیش روی دولت سیزدهم است که در حال حاضر دولت با اقدامات انجام شده موفق شد تورم را در یک سال از 60 به 40 درصد کاهش دهد. رشد نقدینگی از 17 درصد به 15.8 درصد کاهش یافت.

استاندار قزوین بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز مسکن نیز کار اجرایی یک میلیون و 670 هزار واحد مسکونی نهایی و زمین توزیع و تولید یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی 7 و نیم میلیون تن گندم در کشور و 178 هزار تن در استان خریداری شد که ذخیره گندم برای یک سال و نیم داریم در حالی که گفتند پس از با جنگ در اوکراین، جمهوری اسلامی با قحطی مواجه خواهد شد، اما اکنون گندم، جو، ذرت و دانه های روغنی بیش از یک سال از نیازهای غذایی کشور در منابع و ذخایر استراتژیک ما موجود است.

کاظمی تصریح کرد: مشکل جدی ما در شهر قزوین مشکل آب است، اگر دولت از سال 96 طرح های آبیاری قطره ای جدید را اجرا می کرد، اکنون مشکل آب نداشتیم، 500 مگاوات برق خورشیدی در دشت الله آباد ساخته می شود. قراردادی که برای آن منعقد شده است و با تکمیل آن می توان ظرفیت عظیمی ایجاد کرد چرا که به دنبال استفاده از نعمت خدادادی تونل باد کهک برای تولید و توسعه نیروگاه های بادی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید