ایسنا: تجمعات مختلف دانشجویی در دانشگاه های کشور/ در دانشگاه آزاد تهران شمال با بسته شدن درهای خروجی، عده ای از دانشجویان درب پارکینگ جنوب را شکستند/ در دانشگاه کردستان و زنجان، دانشجویان تفکیک قبلی را لغو کردند. جنسیت

ایسنا: تجمعات مختلف دانشجویی در دانشگاه های کشور/ در دانشگاه آزاد تهران شمال با بسته شدن درهای خروجی، عده ای از دانشجویان درب پارکینگ جنوب را شکستند/ در دانشگاه کردستان و زنجان، دانشجویان تفکیک قبلی را لغو کردند. جنسیت

ایسنا نوشت: تجمع روزهای گذشته در اکثر دانشگاه های ایران امروز نیز مانند روزهای گذشته ادامه داشت. دانشگاه آزاد تهران شمال یکی از هیجان انگیزترین دانشگاه های امروزی بود. دانشجویان معترض با شعارهای «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» در محوطه دانشگاه تجمع کردند و با دانشجویان بسیجی درگیر شدند. گفته می شود با بسته شدن درهای خروجی دانشگاه، تعدادی از دانشجویان با شکستن درب پارکینگ جنوبی توانستند دانشگاه را ترک کنند.

ایسنا نوشت: تجمع دانشجویان دانشگاه های کشور امروز یکشنبه 17 آبان ماه ادامه یافت و پردیس مراکز آموزش عالی همچون روزهای گذشته صحنه تجمع دانشجویان بود.

در ادامه این گزارش آمده است: تجمع روزهای گذشته در اکثر دانشگاه های ایران امروز نیز مانند روزهای گذشته ادامه داشت. حرکت اعتراضی امروز با واکنش هایی در برخی موسسات آموزشی همراه است.

دانشگاه آزاد تهران شمال یکی از هیجان انگیزترین دانشگاه های امروزی بود. دانشجویان معترض با شعارهای «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» در محوطه دانشگاه تجمع کردند و با دانشجویان بسیجی درگیر شدند. گفته می شود با بسته شدن درهای خروجی دانشگاه، تعدادی از دانشجویان با شکستن درب پارکینگ جنوبی توانستند دانشگاه را ترک کنند.

این واحد دانشگاهی در خصوص اتفاقات امروز وسط این دانشگاه اطلاعیه ای صادر کرده است.

متن آگهی به شرح زیر است:

«دانشگاه جای فحاشی، باتوم و گاز اشک آور نیست

پیش از ظهر امروز مراسم یادواره شهدای فاجعه شاهچراغ در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برگزار شد که با درگیری شدید دانشجویان همراه بود. در این مراسم عده ای با قمه و باتوم به مراسم دانشجویانی که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه سالن دانشگاه تخریب شد. یکی از شاهدان عینی می گوید که برخی از مهاجمان چاقو در دست داشتند.

دیروز مردم قصد حمله به قبر شهدا در دانشگاه را داشتند و صحنه های زشتی به وجود آمد. امروز همین افراد دانشگاه را با باشگاه بوکس اشتباه گرفتند و شروع به حمله به دانشجویان شرکت کننده در مراسم شهدا کردند.

در بحبوحه درگیری های امروز مرد ناشناس ناگهان گاز اشک آور پرتاب کرد و فضا متشنج شد. ویدئویی که توسط دانشگاه در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد فردی که گاز اشک آور شلیک کرده به سرعت در میان دانشجویان پنهان شده و محل را ترک می کند.

در هفته‌های اخیر در هر دانشگاهی که تجمعات دانشجویی با شعارهای رادیکال و سخیف همراه بود، محوطه دانشگاه به دعوا تبدیل شد و صحنه‌های زیر آبروی دانشگاه نمایان شد، حالا فقط با سنگ و چوب و خفاش. منجر به رادیکالیزه شدن دانشگاه می شود. این اتفاق هیچ فایده ای برای دانش آموزان با هر سلیقه ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و نشاط دانشجویی به دانشگاه جان می دهد، حتی اگر گروهی حرف و شعار دیگران را نپذیرند و برای هم شعار بیافرینند، فرهیختگان دانشگاه مشکلی ندارند.

مشکل از آنجا شروع می شود که شعارها ورزشگاهی و زشت شده است و در دانشگاه به جای دیالوگ، چوب و خفاش آمده است. البته دانشگاه برای حفظ حیثیت و آبروی دانشجویان باید با بدحجابی، استفاده از باتوم و سلاح سرد و اقدامات غیرمنطقی مخالفت کند. دانشجویان ممکن است هرگز نتوانند یکدیگر را متقاعد کنند، اما این مجوزی برای رادیکالیسم کور نیست.

بازگشت فضای تحصیلی و آرامش حق خانواده های دانش آموزان و دانشگاهیان است که در این 41 روز در این فضا تشنج ایجاد کردند».

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد کلیه کلاس های این واحد دانشگاهی طبق روال عادی و بر اساس برنامه کلاسی برگزار می شود.

در متن پیام این واحد آمده است: به اطلاع معلمان و دانش آموزان عزیز اداره کل تهران شمال، کلیه کلاس های درس این واحد دانشگاهی طبق روال عادی و بر اساس برنامه کلاس ها باز است.

در ادامه تنش های امروز دانشگاه، دانشجویان معترض دانشگاه اراک در مقابل ساختمان دانشکده علوم انسانی تجمع کردند و شعار «دانشجویان شرمنده کلاس خود را رها کنید» سر دادند. این گروه در اعتراض به تفکیک جنسیتی در سلف، غذای خود را در محوطه این مرکز آموزشی می خورند.

دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز در اعتراض به حوادث و اتفاقات دانشگاه آزاد مشهد تجمع کردند و شعارهایی همچون «از فردوسی تا آزاد همه با هم هستیم» سر دادند.

امروز نیز دانشجویان دانشگاه سوره در محوطه دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعار سر دادند. روز گذشته دانشگاه سوره در اطلاعیه ای از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه با اشاره به اختلالات پیش آمده در خصوص تشکیل کلاس های درس، اظهار داشت: با توجه به شکایات وارده از عموم دانشجویان و خانواده های محترم آنان نیز همانطور که با شکایت و مزاحمت همسایگان دانشگاه، آن دسته از دانشجویانی که همچنان قصد تخلف از دستور آموزشی دانشگاه را دارند، از روز شنبه 16 آبان ماه 1401 برابر مقررات انضباطی برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

دانشگاه چمران اهواز نیز شاهد حضور تجمع اعتراضی دانشجویان بود که در آن شعارهایی نیز سر داده شد.

دانشجویان دانشگاه کردستان نیز در تجمع اعتراضی خود، تفکیک جنسیتی سلف را حذف کردند. دانشجویان دانشگاه زنجان در اقدامی مشابه موفق شدند تفکیک جنسیتی سلف ها را لغو کنند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز تجمع کردند و این تجمع با درگیری با یکی از نیروهای امنیتی همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید