ایسنا: درگیری پراکنده چند معترض در چهارم مهسا امینی/ عده ای قصد حمله به مرکز نظامی ارتش را داشتند.

ایسنا: درگیری پراکنده چند معترض در چهارم مهسا امینی/ عده ای قصد حمله به مرکز نظامی ارتش را داشتند.

به گزارش ایسنا، از صبح امروز و در چهلمین روز از درگذشت مهسا امینی، مردم سقز و شهرستان های اطراف با جمعیتی نزدیک به 10 هزار نفر به سمت محل دفن وی در آرامگاه آیچی حرکت کردند. نیروی انتظامی در محل حضور دارد و خیابان های شهر با هیچ مانعی مواجه نشده است.

در مراسم اربعین بر سر مزار مهسا امینی بین جمعیت حاضر در کمپ آیچی و نیروی انتظامی حاضر در محل هیچ درگیری وجود نداشت، جمعیت اغلب به لهجه کردی شعار می دادند، تعدادی از جمعیت به سمت شهر حرکت کردند. آماده سازی برای درگیری به گونه ای که یکی از حاضران پرچم اقلیم کردستان را برافراشت.

اگرچه نیروهای انتظامی مانع از حضور مردم بر سر مزار مهسا امینی نشدند و ازدحام جمعیت بدون درگیری به آرامگاه آیچی بازگشتند، اما پلاک برخی خودروهای مقبره که پس از پایان مراسم عازم شهر شده بودند نیز مشخص بود. افرادی که در میان جمعیت صورت خود را پوشانده بودند.

در پایان مراسم در مقبره آیچی و جمعیت در حال بازگشت به شهر ساکز، عده ای قصد حمله به مرکز نظامی ارتش را داشتند که با حضور گروهی از مردم در مراسم متفرق شد.

تعداد محدودی از حاضران در اربعین مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیروهای انتظامی درگیر شدند و سپس متفرق شده و راهی حاشیه شهر شدند.

بعدازظهر امروز (چهارشنبه) اکثر حاضران در مراسم اربعین مهسا امینی به منازل خود بازگشتند، اما تعدادی همچنان در شهر سکز حضور داشتند، به طوری که بعد از ظهر مراسم اربعین، این شهر فضایی داغ اما بدون درگیری را تجربه کرد.

در پی شیوع و درگیری های پراکنده که پس از مراسم چهلم رخ داد، اینترنت شهر سقز به دلیل نگرانی های امنیتی قطع شد.

دیدگاهتان را بنویسید