در مورد مهسا امینی هیچ تعرضی صورت نگرفته است/افراد قصد قتل در این حوادث حضور داشتند.


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901695

فرمانده فرجا گفت: این روزها دیدیم که در این حوادث افرادی قصد کشتن دارند. زیرا پروژه ترور استراتژی دشمن است و در حوادث اخیر افرادی کشته شدند که در محل تجمع نبودند یا بودند. با سلاح هایی که نیروهای امنیتی به آن دسترسی ندارند، کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری امروز در جمع نمازگزاران ظهر جمعه به ایراد سخنرانی پیش خطبه پرداخت و گفت: هفته فرج زمان مناسبی است که بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم و با توجه به گستردگی مأموریت ها و تنوع و اهمیت آن ها برای ما. نظم و امنیت بیشتر متوجه می شویم که اهمیت کار همکاران ما برقراری نظم و امنیت است و امروز نعمت امنیت بالاترین نعمت است، به گونه ای که همه مسئولان و رهبران جهان تمام تلاش خود را می کنند. امنیت را در کشورشان برقرار کنند و امروز به برکت خون شهدا، تدابیر رهبری و تلاش مردم و امنیت، امنیت مثال زدنی در ایران داریم.

وی افزود: اگرچه دشمن به دنبال سلب آسایش و امنیت از ماست و در حوادث شاهد هستیم، دشمن به چه منظوری به دنبال بهانه ای برای خدشه دار کردن آرامش مردم است. اما امروز وظیفه پلیس و نیروهای مسلح حفظ آرامش و آسایش در داخل کشور و مرزها است که رکن اصلی امنیت داخلی و یکی از ارکان اصلی امنیت است.

سردار اشتری با بیان اینکه 13 هزار شهید و 30 هزار جانباز انقلاب را تقدیم کرده ایم که نشان دهنده تأیید درخواست های ما است، گفت: حدود 8 هزار شهید نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و 5 هزار نفر نیز برای حفظ امنیت مردم کشته شدند. و دوباره ببینید ما می دانیم که هر هفته تعدادی از همکاران ما کشته یا مجروح می شوند که نشان می دهد همکاران ما با جان و دل و تا آخر برای تامین امنیت مردم ایستاده اند.

وی با بیان اینکه شعار «پلیس در خدمت مردم و مردم حامی پلیس» برای هفته فرج اندیشیده شده است، ادامه داد: افتخار می کنیم که خادم و خادم مردم هستیم و در این ایام دیدید که در نماز جمعه مردم در اولین مهرماه و راهپیمایی حضور خود با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب بیعت کردند و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

سردار اشتری با بیان اینکه فرجا خدمت به مردم را وظیفه می داند و مفتخریم که این اهمیت در مراسم اربعین به نمایش گذاشته شد. به گونه ای که 30 هزار نفر از همکاران ما برای تامین امنیت زائران و تسهیل در تردد یکی دو ماه در مرزها در حالت آماده باش بودند، گفت: اما در حادثه اخیر که منجر به فوت خانم امینی شد، موضوع را در یک برنامه تلویزیونی پخش می کنم و اکنون به دلیل کمبود وقت به جزئیات نمی پردازم، اما خدا را شاکریم که در اجرای ماموریت ها و به خصوص در این موضوع، اشتباه و سهل انگاری مورد توجه قرار نگرفت. پلیس. البته از این اتفاق متاسفیم اما نهادها و مراجع ذیربط در فرجا با بررسی این موضوع متوجه شدند که ماموریت طبق روال و بر اساس قانون و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی انجام شده و هیچ بعد از آن شورش هایی رخ داد، هرچند خوشبختانه مردم در همان روزهای اول خود را از اغتشاشگران جدا کردند، اما وظیفه پلیس حفظ جان و مال و غیره است. مردم و نگذارند دشمنان به اهداف خود برسند.

فرمانده فرجا با بیان اینکه ناقض امنیت توسط پلیس توسط چند اغتشاشگر پذیرفتنی نیست و برقراری نظم و انضباط وظیفه ماست، اظهار داشت: حفظ اموال مردم و دولت بر عهده ماست و در کنار آن هستیم. و برای مردم ما مردم هستیم و اجازه نمی دهیم که آرامش و آسایش مردم توسط عده ای که اهداف مشخصی دارند و از آن سوی مرز هدایت می شوند، به هم بخورد. گروهک های منافق، سلطنت طلبان و آمریکا و اسرائیل در راس آنها هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه خط قرمز ما آرامش مردم است و هرکس به هر بهانه ای بخواهد آرامش مردم را برهم بزند پلیس می ایستد و با زور، اقتدار و هوشمندی با او برخورد می کند، گفت: مردم را دیدیم. به قصد کشتن.» آنها در این حوادث حضور دارند. زیرا پروژه ترور استراتژی دشمن است و در حوادث اخیر افرادی که در محل تجمع نبودند یا با سلاح هایی که در اختیار نیروها نبود کشته شدند یا کشته شدند. این افراد با چاقو یا سلاح های سرد و یا سلاح هایی که هیچ یک از نیروهای امنیتی در اختیار نداشتند، کشته شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای ما معمولاً اسلحه ندارند یا از گلوله های پلاستیکی استفاده می کنند، گفت: البته به غیر از دفاع از فرماندهی نیروی انتظامی که بحث جداگانه ای است، در این مدت 17 نفر با سلاح های رزمی در اغتشاشات با هدف ایجاد آشوب دستگیر شدند. و مردم باید هوشیار و مواظب باشند، البته تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر خواهند شد و برخی دیگر توسط دستگاه های مرتبط پیگیری خواهند شد.

اشتری ضمن یادآوری شهدای ناجا، بسیج و سپاه گفت: از قوه قضائیه تشکر می کنیم و از قوه قضائیه درخواست می کنیم که پرونده این افراد را بررسی و به مردم بشناسانند و به سزای اعمالشان برسند.

وی در پایان گفت: خداوند را شاکر بیانات مقام معظم رهبری هستم که سخنان ایشان موجب دلگرمی مردم و متدینین و ناامید شدن دشمنان شد.

دیدگاهتان را بنویسید