کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس: افراد پشت صحنه در مسمومیت دانشجویان دستگیر شده دست داشتند/ برخی از آنها با سوء قصد و با استفاده از بمب های بدبو دست به این کار زدند.

کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس: افراد پشت صحنه در مسمومیت دانشجویان دستگیر شده دست داشتند/ برخی از آنها با سوء قصد و با استفاده از بمب های بدبو دست به این کار زدند.

با جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های ذیربط مشخص شد که عده‌ای با نیت سوء و با استفاده از بمب‌های متعفن موجود در بازار در خصوص دانش‌آموزان بیمار و مسموم و برخی با هدف تعطیلی مدارس و برخی نیز اقدام به این کار کرده‌اند.

هانه ملت: سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره به جمع بندی کمیسیون حقیقت یاب در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: برای بررسی این حادثه در مدارس از دستگاه های ذیربط اعم از آموزش و پرورش، حراست، درمان و نیروی انتظامی دعوت به عمل آوردیم. پس از تجمیع گزارشات شفاهی و کتبی، جمع بندی نهایی و گزارش به رئیس مجلس ارسال شد تا در صحن علنی مجلس قرائت شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: با جمع آوری اطلاعات از دستگاه های مربوطه مشخص شد که عده ای با نیت سوء و با استفاده از بمب های متعفنی که در بازار موجود است این کار را انجام داده اند. برخی برای تعطیلی مدارس و برخی در زمینه کار کودکان در زمینه مسمومیت دانش آموزان تلاش کرده اند.

رئیس کمیسیون حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزی ادامه داد: اما مشخص شد افرادی پشت صحنه بخشی از مسمومیت دانش آموزان بوده اند که پس از شناسایی توسط دستگاه های امنیتی دستگیر شدند. این گزارش نهایی و به رئیس مجلس ارسال شد تا برای قرائت عمومی دستور داده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسفندماه سال گذشته رئیس شورای اسلامی شهر طی نامه ای به روسای 4 کمیته تخصصی بهداشت و درمان، امور داخلی و شوراها، آموزش و پژوهش، امنیت ملی و امور خارجه سیاستی، دستور تشکیل کارگروه ویژه ای را برای رسیدگی به معضل مسمومیت ها صادر کرد.

سپس کمیته حقیقت یاب متشکل از یحیی ابراهیمی و زهرا شیخی از کمیته بهداشت و درمان، روح اله متفکر آزاد و محمد واحدی از کمیته آموزش و پژوهش، سید حمیدرضا کاظمی و محمد حسن آصفری از کمیته کشور و حسن همتی و جواد کریمی قدوسی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اسفندماه سال گذشته تشکیل شد.

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید