زمانی که دانشجویان دانشگاه شریف قصد خروج از پارکینگ را داشتند درگیری رخ داد. هم گاز اشک آور و هم پینت بال شلیک شد

زمانی که دانشجویان دانشگاه شریف قصد خروج از پارکینگ را داشتند درگیری رخ داد.  هم گاز اشک آور و هم پینت بال شلیک شد

روز جدید دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف گفت: زمانی که دانشجویان در حال خروج از دانشگاه بودند در ورودی دانشگاه و در پارکینگ درگیری رخ داد که این اتفاق افتاد که گاز اشک آور شلیک شد و با شنیدن من این اتفاق افتاد. گلوله های رنگ آمیزی نیز شلیک شد و زمانی که نیروهای امنیتی از دستگیری دانش آموزان توسط نیروهای امنیتی جلوگیری کردند، این نیروها وارد عمل شدند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با بیان روایتی از حوادث شنبه شب در دانشگاه شریف از نحوه برخورد نیروهای امنیتی با دانشجویان انتقاد کرد.

امیرعباس جعفری در گفت وگو با ایسنا، درباره اتفاقات شب گذشته دانشگاه شریف اظهار کرد: تجمع شب گذشته از مقابل دانشکده کامپیوتر دانشگاه آغاز شد و سپس جمعیت به سمت ورودی دانشگاه حرکت کردند و به دلیل وعده های آزادی برخی از دانشجویان هنوز محقق نشده است.دانشجویان تندتر از تجمعات قبلی شعار می دادند و حتی شعارهای توهین آمیز به حاکمان نظام سر می دادند.

وی ادامه داد: در حالی که دانشجویان در حال خروج از دانشگاه بودند در ورودی دانشگاه و پارکینگ درگیری رخ داد. نیروهای امنیتی پیش از این رهبران تظاهرات را شناسایی کرده و آماده دستگیری آنها بودند، اما زمانی که دانشجویان قصد خروج از پارکینگ را داشتند، درگیری رخ داد و گاز اشک آور شلیک شد. و بر اساس شنیده های من تیراندازی پینت بال نیز شلیک شد و زمانی که نیروهای امنیتی مانع از دستگیری دانش آموزان توسط نیروهای امنیتی شدند، آن نیروها با حراست وارد شدند. این اتفاقات ادامه داشت تا اینکه وزیر علوم آقای زلفی گل وارد دانشگاه شد و با نیروهای امنیتی صحبت کرد و پس از آن راه برای خروج دانشجویان باز شد و دانشجویان با وانت و اتوبوس هایی که دانشگاه و تعدادی در اختیار آنها قرار داده بود به خوابگاه رفتند. خودشون از دانشگاه انصراف دادند و مشکلی نبود.

وی تصریح کرد: از دستگیری های شب قبل آماری ندارم، جراحت جدی نداریم، فقط یک فیلم منتشر شده که در آن یک نفر تیراندازی شده و منتسب به دانشجویان دانشگاه شریف است و من واقعا در مورد آن نمی دانم دیشب نیروهای امنیتی نه به خوابگاه ها حمله کردند و نه وارد محوطه دانشگاه شدند، فقط درگیری در ورودی دانشگاه بود و در پارکینگ، نیروهای امنیتی حتی به خوابگاه ها نزدیک نشدند.

این فعال دانشجویی درباره تاثیر این اتفاقات بر فضای دانشگاه گفت: متاسفانه دیروز دومین روزی بود که تازه واردها به دانشگاه آمدند و در بدو ورود آنها این اتفاقات رخ داد البته معترضان شعارهای مبتذلی سر دادند اما نحوه برخورد نیروهای امنیتی با آنها به فضای دانشگاه آسیب جدی وارد کرد. ما واقعا نگران ایجاد فضای دوقطبی و رادیکال و ایجاد نفرت در بین دانشجویان هستیم. نباید با دانش آموزان اینطور رفتار می شد. من معتقدم ترس و احتیاط شدید از این پس بر فضای دانشگاه حاکم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید