صباغیان نماینده مجلس: ما بال تورم را باز کردیم و دولت بال یارانه ها را بست / دولت اسب لنگ دارد برای جنگ اقتصادی

صباغیان نماینده مجلس: ما بال تورم را باز کردیم و دولت بال یارانه ها را بست / دولت اسب لنگ دارد برای جنگ اقتصادی

روز جدید رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با محمدرضا صباگیان، نماینده مردم مهریز که پرداخت یارانه ها را راه حلی برای تامین معاش مردم نمی دانست، گفت: جایی که به توان مردم توجه می شود.

محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با موضوع امنیت غذایی و صیانت از غذا برای کشور، پس از شنیدن سخنان وزرای جهاد و اقتصاد با بیان اینکه تورم کمر مردمی را می شکند که نیازمند «این اقتصاد» هستند. او گفت که عمل جراحی هدفمندی یارانه ها نامیده می شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عملیات اقتصادی در زمان احمدی نژاد صورت گرفت که قرار بود قیمت آب، برق، نان و انرژی افزایش یابد، گفت: این عملیات اقتصادی در زمان احمدی نژاد صورت گرفت. هزاران تومان به افرادی داده شد که همه جناح ها از آنها حمایت کردند، پس چرا دوباره این عملیات اقتصادی انجام شود و به سراغ یارانه های دیگر برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه بال یارانه ها را باز کردیم و دولت یارانه ها را بست، افزود: 45 هزار تن باقی ماند، اما یارانه پرداخت نشد، بنابراین مردم این تجربه را داشتند، پس وقتی دولت می خواهد دوباره یارانه بدهد چگونه اعتماد کنیم؟ یک، دو یا شش ماه دوباره یارانه ها ثابت می ماند و قیمت ها بالا نمی رود. آیا در مورد آن فکر کرده اید؟

صباغیان با بیان اینکه مشکل اصلی کشور نبود نظارت و فعالیت مافیا، مرغداران، شکر، تخم مرغ و خوراک دام است، افزود: ما به دستگاه های نظارتی قوی نیاز داریم و دولت فقط یک اسب لنگ برای جنگ اقتصادی دارد. «نیروهای نظارتی ضعیف هستند و در جزیره ای کم دستمزد عمل می کنند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگفتید اگر نظارت متمرکز باشد مشکل حل می شود؟ مگر اینکه گفتید ارز 4200 تومانی پیشرفتی نداشته و کالاها گران شده است که باید بگوییم به دلیل عدم نظارت است و چون این موضوع ضعیف است به افغانستان و اوکراین و خارج ارجاع می دهیم. . .

نایب رئیس کمیسیون امور داخله و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید قیمت ها افزایش می یابد و ما تنها دو راه داریم؛ در حالی که قیمت ها افزایش می یابد. یا اعتراض می شود و به یارانه برمی گردیم یا اعتراضی نمی شود و یارانه ها محدود می ماند.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: قانون مجلس روشن است و به همین دلیل می گوییم یارانه نقدی ندهید تا این اتفاقات نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید