تورم یزد سرکش اسب رام می کند / تورم خانوار روستایی یزد کاهش می یابد

ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782161

تورم 12 ماهه خانوار در استان یزد تا مهرماه به 46.3 درصد رسید که کمترین افزایش در یک سال گذشته است و تنها 4 دهم درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم خانوارها در دوازده ماهه منتهی به مهرماه به 46.3 درصد رسید که علیرغم افزایش 4 دهم درصدی نسبت به ماه گذشته، این افزایش کمترین نرخ رشد را در طول ماه داشته است. سال گذشته.

بر اساس این گزارش، متوسط ​​نرخ تورم خانوارها در ماه منتهی به مهرماه 45.4 درصد است که نشان می‌دهد تورم خانوار در استان یزد همچنان بالاتر از میانگین کشوری است، اما به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سیاست‌های یک از نظر اقتصادی، اسب متقلب تورم یزد محدود است.

در بخشی دیگر از گزارش مرکز آمار ایران، تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی استان یزد در ماه منتهی به مهرماه 53 درصد است که نسبت به ماه قبل 8 درصد کاهش نشان می دهد که نشان می دهد. سیاست فوری اقتصادی دولت یزد در راستای وعده های داده شده در زمان انتخابات، بیشتر بر روستاها متمرکز شد و این امید را برای مردم روستا ایجاد کرد که وضعیت معیشتی خانواده ها در روستاها به مرور زمان بهبود یابد.

این کاهش تورم خانوار روستایی مختص استان یزد و در شرایطی نیست که این شاخص برای مهرماه به طور متوسط ​​برای کل کشور 49.6 درصد است که نسبت به ماه قبل یک دهم درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، تورم 12 ماهه خانوارهای شهری یزد در ماه منتهی به مهرماه 45.3 درصد است که تنها 7 دهم درصد نسبت به ماه گذشته بیشتر است، اما متاسفانه همچنان بالاتر از میانگین کشوری است. از 44.7 درصد

اگرچه این ارقام هنوز برای مردم غیرقابل تحمل است و مسئولان مربوطه نیاز به نظارت و اجرای سریع برنامه های خود دارند، اما مهار تورم افسارگسیخته به خودی خود مایه امیدواری است که امیدواریم در ماه های آینده تداوم داشته باشد. سریع.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید