رئیس دانشگاه صنعتی شریف: چند نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شدند. ما از طریق یک شرکت امنیت این نیروها را تامین کرده ایم / به 13 دانشجو پیامک داده ایم که به خوابگاه مراجعه نکنند. این تعداد ممکن است افزایش یابد/ شریف کمترین تعداد دستگیری را در بین دانشگاه های تهران دارد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف: چند نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شدند.  ما از طریق یک شرکت امنیت این نیروها را تامین کرده ایم / به 13 دانشجو پیامک داده ایم که به خوابگاه مراجعه نکنند.  این تعداد ممکن است افزایش یابد/ شریف کمترین تعداد دستگیری را در بین دانشگاه های تهران دارد

روز جدید رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه کمترین تعداد بازداشتی را در بین دانشگاه های تهران دارد، گفت: تاکنون هیچ فردی را از خوابگاه منع نکرده ایم و فقط به 13 دانشجو پیامک داده ایم که از مراجعه نکنند. خوابگاه که البته امکان پذیر است این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه کمترین تعداد بازداشتی را در بین دانشگاه های تهران دارد، گفت: تاکنون هیچ فردی را از حضور در خوابگاه منع نکرده ایم و فقط به 13 دانشجو پیامک داده ایم که از خوابگاه بازدید نکنند. البته این تعداد قابل افزایش است

رسول جلیلی در دومین نشست از سلسله نشست های خان هشتم با موضوع «وضعیت کنونی دانشگاه صنعتی شریف» اظهار کرد: هدف ما از حضور در دانشگاه آموزش و یادگیری است و همه تلاش می کنیم محیطی امن و آرام برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی افزود: بخشی از اتفاقات دانشگاه برخاسته از فضای عمومی جامعه و تاثیر رسانه ها و شبکه های فارسی زبان است که باید به درستی مدیریت و کنترل شود چرا که فضای مجازی به عنوان جهان سوم اتفاقات جامعه ما را شکل می دهد. E.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: برنامه 17 آبان شریف (تجمع اعتراضی با مجوز) برای همه اتفاقی معقول و پسندیده بود زیرا به ما آموخت که می توانیم شعار بدهیم و در چارچوب قانون تعامل داشته باشیم، اما متاسفانه حوادث 24 آبان (تجمع بدون مجوز که منجر به درگیری شد) علاوه بر اینکه به افتخار دانشگاه نبود، آرامش دانشجویان را نیز برهم زد.

وی افزود: تاکنون کسی را از خوابگاه اخراج نکرده ایم و فقط برای 13 دانشجو پیامک ارسال کرده ایم که البته می تواند افزایش یابد. از شما دانشجویان انتظار داریم اعتراض خود را در این راستا با مدیریت دانشگاه در میان بگذارید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به موضوع کمیته انضباطی گفت: هر اطلاعاتی که وارد کمیته انضباطی می شود باید از کانال حراست دانشگاه باشد و تلاش می کنیم هر چه سریعتر آرامش را به شریف برگردانیم. برای این منظور چند نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده است که البته با فراخوان این نیروها جذب نمی شوند و فقط از طریق یک شرکت نیرو تامین می کردیم اما این افراد زیر نظر حراست دانشگاه فعالیت می کنند.

وی گفت: اتفاقات این دو ماه به دلیل غیبت 3 ساله دانشجویان از محیط دانشگاه عادی بود اما باید با طرحی مشترک بین 11 هزار دانشجو، استاد و کارمند به یک همزیستی مسالمت آمیز برسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شریف در حوادث اخیر کمترین دستگیری را در بین دانشگاه های تهران داشته است، گفت: همچنان پیگیر آزادی دانشجویان شریف هستیم تا ترم جاری بدون کمترین آسیب به پایان برسد.

در ادامه این برنامه علی اکبر ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به برگزاری مراسم روز سلف در این دانشگاه گفت: من هیچ نقشی در فرماندهی مراسم روز سلف نداشتم و وظیفه یک معاون دانشجویی تامین است. غذا به دانش آموزان

وی با تاکید بر اینکه در این هفتاد روز قدرت عقلانیت از سه طرف دانشجویان، کارکنان دانشگاه و نیروی انتظامی افزایش یافته است، گفت: با این قدرت عقلانیت و تعامل، برنامه خوب 26 آبان را ممکن کردیم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: اگر با این عقلانیت پیش برویم، در صورت آرام شدن فضای دانشگاه می توان شاهد اتفاقات خوبی در هیئت بازنگری کمیته انضباطی دانشگاه بود.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه مرکز مشاوره دانشگاه برای دانشجویان امن است، از آنها خواست به دلیل مسائل سیاسی و انتشار اخبار، موسساتی مانند مرکز مشاوره شریف را که شبانه روز کار می کنند، بدنام نکنند. زیرا تعداد کمی از دانشجویان هستند که واقعاً به مرکز مشاوره نیاز دارند.

وی تصریح کرد: سوگند می خورم که پرونده های شما در این مرکز محرمانه می ماند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، ابوالحسنی در پایان گفت: خوابگاه باید محل امنی برای دانشجویان باشد زیرا اقامتگاه دانشجویی است و تنها سازوکار داخلی برای افزایش امنیت خوابگاه رعایت الزامات دانشگاه است. آیین نامه داخلی و کمیته انضباطی

دیدگاهتان را بنویسید