رئیس دانشگاه خلیج بوشهر: به نظر می رسد ورود نیروی نظامی به محوطه خوابگاه پسران بدون هماهنگی با فرماندهی آن بوده است. خطای انسانی رخ داد/ ابعاد حادثه هنوز مشخص نیست/ دانشجویان معترض و ناراضی از این حادثه/ تمامی دانشجویانی که جمعه شب دستگیر شده بودند آزاد شدند.

رئیس دانشگاه خلیج بوشهر: به نظر می رسد ورود نیروی نظامی به محوطه خوابگاه پسران بدون هماهنگی با فرماندهی آن بوده است.  خطای انسانی رخ داد/ ابعاد حادثه هنوز مشخص نیست/ دانشجویان معترض و ناراضی از این حادثه/ تمامی دانشجویانی که جمعه شب دستگیر شده بودند آزاد شدند.

روز جدید محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج بوشهر گفت: ورود نیروهای نظامی به فضای خوابگاه دانشجویی به عنوان فضای مطالعه ممنوع است و دانشجویان نسبت به آن اعتراض و ناراحتی دارند. وی ادامه داد: با وجود اینکه ابعاد حادثه هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد این نیرو بدون هماهنگی با فرماندهی خود وارد خوابگاه پسران شده و به نوعی خطای انسانی رخ داده است.

رئیس دانشگاه خلیج بوشهر گفت: تمامی دانشجویانی که جمعه شب دستگیر شده بودند پس از پیگیری آزاد شدند و در حال حاضر دانشجویی از این دانشگاه دستگیر نشده است.

محمد مدرسی اظهار داشت: با وجود اینکه پیگیری برای آزادی دانشجویان دستگیر شده بلافاصله انجام شد و هیچ یک از آنان در حال حاضر در بازداشت به سر نمی برند، اما ورود نیروهای نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی به عنوان فضای مطالعه ممنوع است و دانشجویان نسبت به این موضوع اعتراض و ناراحتی دارند. آی تی.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه ابعاد حادثه هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد این نیرو بدون هماهنگی با فرماندهی خود وارد خوابگاه پسران شده و به نوعی خطای انسانی رخ داده است.

رئیس دانشگاه خلیج اضافه کرد: ما دانشجویان خود را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم اما گاهی شایعاتی مطرح می شود که فضا و آرامش این دانشگاه را به هم می زند که دانشجویان نباید به آن توجه کنند.

مدرسی یادآور شد: تاکنون در این زمینه دانشگاه با صدور اطلاعیه ای خواستار بررسی ابعاد این حادثه شده است.

در بیانیه این دانشگاه که شامگاه شنبه با عنوان «بیانیه دانشگاه خلیج فارس درباره ورود ناهماهنگ نیروهای نظامی به محوطه خوابگاه یادگار 1» منتشر شد، آمده است: بدون شک مدیریت شرایط حساس کنونی مستلزم عقلانیت و حاکمیت است. قانون

هر چیزی که باعث تحریک احساسات و ایجاد آشفتگی در اذهان عمومی شود، نه تنها کمکی به حل مشکلات جامعه نمی کند، بلکه باعث التهاب بیشتر می شود.

ورود نیروهای مسلح به محیط های دانشگاهی و آموزشی طبق قوانین مصوب شورای اسلامی شهر ممنوع است. رئیس، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس با تاکید بر حفظ آرامش و امنیت جامعه اعتراض شدید خود را نسبت به ورود نیروی نظامی بدون هماهنگی به محوطه خوابگاهی اعلام می کنند. شورای حاکمیتی دانشگاه ضمن تسلیت به دانشجویان عزیز خواستار پیگیری جدی موضوع است تا اجازه تکرار اینگونه اقدامات از سوی مراجع ذیربط داده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید