«تجدیدنظر از ارزیابی اولیه دانش آموز» در صورتی است که مستندات کافی نباشد/ هیئت انضباطی درباره کسانی که هنوز تکلیفشان مشخص نیست تصمیم گیری می کند. این موضوع به عهده معاون دانشجویی است/ جلسات کمیته انضباطی با حضور معلمان و دانشجویان برگزار می شود.

«تجدیدنظر از ارزیابی اولیه دانش آموز» در صورتی است که مستندات کافی نباشد/ هیئت انضباطی درباره کسانی که هنوز تکلیفشان مشخص نیست تصمیم گیری می کند.  این موضوع به عهده معاون دانشجویی است/ جلسات کمیته انضباطی با حضور معلمان و دانشجویان برگزار می شود.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم کوچک شدن جدول آموزش عالی تاکید کرد و گفت: کوچک شدن جدول آموزش عالی به این معناست که وضعیت کمی و کیفی در میانه این جدول بهتر و بهتر و تعداد تعداد افرادی که دور آن میز می نشینند کاهش می یابد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص دانشجویانی که هنوز وضعیت آنها از سوی کمیته انضباطی مشخص نشده و امکان شرکت این دانشجویان در آزمون پایان ترم تحصیلی، گفت: در هر صورت باید اقدام کنیم. قوانین و شرایط دانشگاه یکی است، دانشجویانی که مشکلی برای رسیدن به درس ندارند. هیئت انضباطی در مورد کسانی که هنوز تکلیفشان مشخص نیست تصمیم گیری می کند و این موضوع در اختیار معاونت دانشجویی است. به طور کلی به مشکلات کسانی که در حال حاضر مشکل دارند با سرعت بیشتری رسیدگی می کنیم.

جلیلی در گفت وگو با ایلنا درباره اینکه چقدر احتمال تجدیدنظرخواهی از آرای بدوی صادره برای دانشجویان وجود دارد؟ وی تصریح کرد: اگر فردی اشتباه کرده است باید پاسخگو باشد و از طرفی اگر اشتباهی صورت گرفته باشد یا به دلایلی مدارک برای دانشجو کافی نباشد، لزوما تجدیدنظر خواهد شد و این همان چیزی است که استیناف برای است.

وی در ادامه در خصوص اطمینان به دانشجویان از برقراری عدالت در کمیته انضباطی و صدور احکام برای آنان گفت: افرادی را در این مجموعه قرار داده ایم تا عدالت برقرار شود. در این جلسات هم معلم و هم دانش آموز حضور دارند و مدارک مربوط به تخلف دانش آموز به دقت بررسی می شود و کمیته استیناف نیز وجود دارد که در قانون نیز لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: معاونت دانشجویی دبیرخانه هیأت انضباطی است و حراست باید ابتدا مدارک مربوط به تخلف دانشجو را به معاونت دانشجویی تحویل دهد و آنها این مدارک را بررسی می کنند، البته این مدارک نمی شود. به من برسید چون من در کمیته هستم بررسی می کنم و معاونت دانشجویی به این موارد رسیدگی می کند.

جلیلی درباره برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه شریف نیز اظهار داشت: در دانشگاه شریف کرسی های آزاد اندیشی، میزگردها و تریبون های آزاد برگزار می کنیم.

وی در خصوص تاخیر در برگزاری امتحانات دانشجویی در این ترم نیز اظهار داشت: با تصویب شورای مشترک آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، امتحانات پایان ترم دانشگاه شریف یک هفته به تعویق افتاد و برنامه امتحانات نیز به تعویق افتاد. نسبت به تاریخ اعلام شده ابتدای ترم با یک هفته تغییر زمان داده شده است که قبلا اعلام کرده ایم. یعنی ترم جاری را یک هفته تمدید کرده ایم تا برنامه ترم بعد به هم نخورد و امتحاناتمان با این برنامه جدید برگزار شود. هفته آینده آخرین هفته کلاس های حضوری در دانشگاه شریف است و هفته بعد از آن برای برخی رشته ها کلاس مجازی برگزار می شود و امتحانات از 30 دی ماه آغاز می شود.

جلیلی در ادامه به توضیح بیشتر درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر لزوم کوچک شدن جدول آموزش عالی پرداخت و گفت: کوچک شدن جدول آموزش عالی به این معناست که وضعیت کمی و کیفی در میانه این جدول بیشتر و بهتر است و تعداد افرادی که دور آن میز نشسته اند کمتر می شود

وی همچنین درباره خروج نخبگان و بررسی های دانشگاه شریف در این زمینه تصریح کرد: نمی توانیم در سطح دانشگاه برنامه ای برای جلوگیری از خروج و یا کاهش جدی خروج داشته باشیم. این موضوع به فضای عمومی کشور مربوط می شود، اما اینکه ما برای فارغ التحصیلان خود شرایطی داریم، دوره فوق دکتری را جدی تر بگیریم و تلاش کنیم کسانی که از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار هستند را به دانشکده جذب کنیم. سطح دانشگاه برای کاهش فرار مغزها

رئیس دانشگاه شریف در ادامه افزود: روند اداری جذب هیات علمی در شریف ادامه دارد و هم جوانی داریم و هم سخت گیری. البته سختگیری یعنی کیفیت. انتظار ما این است که معدل فرد متقاضی برای هیأت علمی بهتر از سال های گذشته باشد و تعداد مقالات او در مجلات معتبر بین المللی بیشتر شود و در واقع از قبل صلاحیت بیشتری داشته باشد. بتوانند فناوری را توسعه دهند و ارتباط بهتری با صنعت در دانشگاه برقرار کنند. هیات علمی جوان 40 سال آینده را در دانشگاه سپری خواهند کرد و بر این اساس باید بار آینده دانشگاه را به دوش بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید