دانشگاه خواجه نصیر: تخلفات دانشجویی توسط کمیته انضباطی پیگیری می شود. در صورت لزوم، این روند منجر به صدور حکم قطعی برای دانش‌آموزان متخلف می‌شود/ برخی از تخلفات می‌توانست مشمول بند‌های شدیدی در آیین‌نامه انضباطی باشد، اما ما بندهای متوسط ​​را اعمال کردیم.

دانشگاه خواجه نصیر: تخلفات دانشجویی توسط کمیته انضباطی پیگیری می شود.  در صورت لزوم، این روند منجر به صدور حکم قطعی برای دانش‌آموزان متخلف می‌شود/ برخی از تخلفات می‌توانست مشمول بند‌های شدیدی در آیین‌نامه انضباطی باشد، اما ما بندهای متوسط ​​را اعمال کردیم.

دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد: روند پیگیری تخلفات دانشجویان در حوادث اخیر در کمیته انضباطی با جدیت انجام می شود و در مواقع لزوم برای تعدادی از دانشجویان متخلف مجازات قطعی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، با توجه به حوادثی که از ابتدای ترم تحصیلی جاری در دانشگاه رخ داده است، بنا به دعوت بسیاری از اقشار مختلف و علاقمندان دانشگاه، مقرر شد که در ادامه به توضیح مختصری در مورد روند کار پرداخته شود. – رسیدگی و مدیریت این حادثه توسط دانشگاه باید به اطلاع عموم برسد. هر چند اکیداً توصیه می شود در آینده ای نزدیک در یک جلسه حضوری با دعوت از خانواده دانشگاه این موارد به تفصیل توضیح داده شود:

1- دانشگاه از ابتدای ترم جاری جلساتی را با محوریت اهداف مختلف داخلی و خارجی برگزار کرده است. یکی از اصول مهم این تجمعات عدم کسب مجوز از تشکل های دانشجویی و یا نهادهای حقوقی و مشخص نکردن هویت تماس گیرندگان بود. با این حال، تا زمان برگزاری تجمعات مسالمت آمیز، دانشگاه با انعطاف و حوصله به این موضوع رسیدگی می کرد، هر چند در حال حاضر به همه دانشگاهیان توصیه اکید می شود که قوانین را رعایت کنند و در برنامه هایی که هویت آنها مشخص و مشروع است و در امور دانشگاه شرکت کنند. البته این را هم باید اضافه کرد که حضور تشکل های قانونی در دانشگاه باید با جدیت رصد شود.

2- متأسفانه به مرور زمان شعارهای تخریبی و توهین آمیزی در جلسات ظاهر شد و همچنین ایجاد اختلال در برگزاری کلاس ها و توهین به معلمان که طبق مقررات در تمام کشورهای دنیا و انضباطی تخلف جدی محسوب می شود. قوانین دانشگاه . با وجود این مشکل، باز هم دانشگاه بدون فعال کردن بندهای انضباطی صریح، به سادگی ممنوعیت برخی از دانشجویان را اعلام کرد. پس از ممنوعیت برخی از دانشجویان دست اندرکار در این موضوع، ضمن مذاکره با روسای دانشکده ها و اساتید و سایر مسئولان دانشگاه و ارائه تعهد، بر حفظ آرامش و مقررات دانشگاه تاکید شد و بسیاری از آنها به تعهدات متقابل پایبند بودند. تعهد اخلاقی

3- در این بین متأسفانه پس از وقایع آبان ماه به دلیل اصرار تعداد محدودی از دانش آموزان بر ادامه روش های غیرقانونی، پرونده انضباطی برای تعدادی از دانشجویان تشکیل و همراه با ابلاغ رسمی، نتیجه گیری اولیه صورت گرفت. برای آنها صادر شده است. لازم به ذکر است که برخی از تخلفات می تواند مشمول بندهای شدید آیین نامه انضباطی باشد و در این موارد مجدداً دانشگاه برای رعایت شرایط دانشجویان و دلایلی که در بندهای زیر و در ادامه بیان خواهد شد، بندهای میانی را اعمال کرد. قوانین، اعتقادات اولیه دانش آموزان. در کمیته بهبودی دانشگاه نهایی و ابلاغ شده است.

4- یکی از دلایل مهم انعطاف پذیری دانشگاه در برخی موارد، احترام به محیط دانشگاه به عنوان مکانی مهم برای تبادل نظر و ایجاد فضای باز فکری و فرصت دادن به چنین بستری است. بستری که متأسفانه با رفتارهای نادرست و خارج از عرف و اخلاق افراد بسیار اندک، احتمالاً راه سختی برای بازیابی آن وجود دارد، در واقع این چند نفر در عمل حق فعالیت قانونی را زیر پا گذاشته اند و در فعالیت دانشگاهی همه دانش آموزان حداقل برای یک دوره محدود از زمان. اما مدیریت و مسئولین مختلف دانشگاه نه تنها از هر تلاشی برای ایجاد فضای منطقی و منطقی در مقررات و بحث در مورد موضوعات مختلف استقبال می کنند، بلکه این موارد را برای دانشگاه ضروری و ضروری می دانند.

5- در این مدت یکی از اهداف مهم دانشگاه حفظ شرایط آموزشی و پژوهشی دانشجویان با توجه به رسالت و مسئولیت قابل توجهی که بر دوش کارکنان دانشگاه در این زمینه داشت با همکاری کلیه اساتید و اساتید دانشگاه بود. دانشجویان، شرایط تا حد امکان حفظ شد.

6- در رابطه با موضوع دستگیری تعدادی از دانشجویان، لازم به ذکر است که اگرچه این موضوع در یک فرآیند خارج از دانشگاه پیگیری شد، اما پس از ابلاغ رسمی، مسئولان دانشگاه با پیگیری های گسترده، وضعیت و شرایط را مشخص کردند. همه دانشجویان بازداشتی ارتباط با اولیای این دانش آموزان و ملاقات ها و مکاتبه های متعدد با مسئولان منجر به استقرار دانش آموزان از جمله این موارد است. بدیهی است در چنین مواردی دانشگاه تمامی امکانات لازم برای پیگیری و بررسی را دارد و برخی فراخوان ها و برنامه های دانشجویی بدون در نظر گرفتن شرایط دانشگاه به ویژه وقفه در روند تحصیلی، نه تنها نخواهد بود. به حل مشکل کمک می کند، اما منجر به عارضه آن می شود.

7- در آخرین نکته لازم به تاکید است که مدیریت دانشگاه با توجه به رسالت های ویژه و اساسی خود همواره از برنامه ها و حرکت های دانشجویی و تبادل نظر و پیشنهاد برای مناظره و اعتراضات قانونی در تریبون های پرظرفیت خود استقبال می کند. و از آنها استفاده می کند کاند فکر می کند که مدیریت دانشگاه نیز موظف است فضا را برای چنین برنامه هایی باز کند.

از سوی دیگر، از آنجایی که فرآیند پیگیری تخلفات در کمیته انضباطی دانشگاه در مواقع لزوم با جدیت انجام می شود، این روند منجر به صدور حکم قطعی برای برخی از دانشجویان متخلف می شود.

امیدواریم در آینده شاهد مشارکت پر رنگ و فعال دانش آموزان در برنامه های منطبق با ارزش ها و چارچوب های تحصیلی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید