تست حرف های من را جدی گرفت. سردار می توانست بهترین مهاجم جهان شود/ «دایی» را در روسیه می خواستیم اما پول نداشتیم!


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883449

مادربزرگم در ایران به دنیا آمده و من خودم را خارجی نمی دانم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: از نحوه کار علی دایی خیلی خوشم آمد و می خواستیم او را به خودمان بیاوریم اما پول نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ قربان بردیف سرمربی تیم فوتبال روسیه الاصل تراکتورسازی در گفتگوی تصویری با رسانه رسمی باشگاه گفت: مادربزرگم متولد ایران است و من را خارجی نمی دانند. من کودکی ام را در شوروی سابق گذراندم و بهترین چیزی که از آن دوران به یاد دارم این است که چگونه فوتبالیست شدم. متاسفانه در فوتبالم به چیزی که می خواستم نرسیدم، هدفم بازی در تیم ملی شوروی بود، اما بزرگترین هدفم بازی در تیم المپیک روسیه و شوروی سابق بود.

وی در ادامه گفت: به عنوان بازیکن مربی حضور داشتم. آن موقع تیم گهیرات قزاقستان پول نداشت و اگر می خواست بازیکنی را معرفی کند باید پول می داد. آنها در مجموع 9 بازیکن داشتند و من و سرمربی تیم باید به تیم می رفتیم. بازی اول را انجام دادیم اما از بازی بعدی پول پرداخت کردند و بازیکن معرفی شد. این بازی برای ما خیلی سخت بود و داستانی بود که در فوتبال ماندگار شد.

بردیف درباره مربیگری فوتبال گفت: خاطرات خوبی از حضور در تیم تراز در آن دوران دارم. ما برای استان خود خیلی کار کردیم و از 10 نفر دوم شدیم. از تراز به مسکو رفتم تا در مدرسه عالی مربیگری مسکو شرکت کنم. یک بازیکن خوب نمی تواند مربی خوبی باشد. فکر می کنم برای یک مربی خوب بودن به استانداردهای زیادی نیاز دارد. به نظرم از دل و جان کسی می آید.

وی درباره دوران حضورش در روبین کازان نوشت: شهردار آن زمان کازان نترسید و مربی ای را دعوت کرد که اصلا در روسیه شناخته شده نبود. وقتی با او صحبت کردم، هدف آنها رسیدن به لیگ برتر و ایجاد شرایط برای یک باشگاه خوب بود. فکر می کنم به هر دو هدف رسیدیم. ابتدا از شهردار کازان و رئیس جمهور تاتارستان که این فرصت را به من دادند تشکر می کنم. وقتی تیم ما خوب بازی نمی کرد از من حمایت کردند و به لطف حمایت آنها این اتفاق افتاد.

سرمربی تراکتورسازی درباره بازی معروف با بارسلونا تاکید کرد: بارسلونا در آن زمان بسیار قدرتمند بود و بهترین بازیکنان جهان در آنجا حضور داشتند. آنها مربی بسیار قدرتمندی داشتند و من برای تماشاگران خیلی خوشحال شدم چون احساس می کردند تیم قدرتمندی را شکست داده اند. حتی در بازی برگشت از کازان با تساوی به پایان رسیدیم. همه فکر می کردند بارسلونا 5-0 در کازان پیروز می شود، اما این اتفاق نیفتاد. سال بعد با بارسلونا بازی کردیم و در کازان 1-1 مساوی کردیم و در آخرین دقیقه به تیرک دروازه زدیم.

وی گفت: شاید آنها در بازی اول ما را دست کم گرفتند اما برای بردن بازی در کازان آمدند. سال بعد که نتیجه 1-1 شد، آن را جدی گرفتند و می خواستند برنده شوند. ما اینتر، چلسی و رئال مادرید را شکست دادیم، اما جالب است که از من فقط در مورد بارسلونا می پرسند. شاید به این دلیل که بارسلونا در آن زمان در اوج بود. ما لیونل مسی را تحت هیچ شرایطی آزاد نکرده ایم. چند بازیکن زمانی که مسی وارد محوطه آنها شد نزدیک به او بازی کردند و او را رها نکردند.

بردیف به آشنایی با فوتبال ایران اذعان داشت: زمانی که سرمربی قزاقستان بودم به اصفهان آمدیم و یک تورنمنت قهرمان شدیم. شیوه کار علی دایی را خیلی دوست داشتم و می خواستیم او را پیش خودمان بیاوریم اما پول نداشتیم. بازیکن دیگری به نام کریمی بود. این موضوع کل ورزشگاه را هیجان زده کرد و ما بسیار تعجب کردیم که چقدر تماشاگر برای تماشای مسابقات وجود دارد.

وی با اشاره به همراهی خود با سردار آزمون گفت: در سن پترزبورگ تورنمنت داشتیم که جمعی از استعدادیاب ها آن را تماشا کردند. به من اطلاع دادند که یک بازیکن ایرانی وجود دارد که ویژگی های بالایی دارد. من فیلم بازی او را دیدم و گفتم بله ما او را می خواهیم. وقتی به کازان آمد، پسری با استعداد و با کیفیت بود. وظیفه ما ارتقای کیفیت آن بود. خیلی خوشحالم که سردار حرف های ما را جدی گرفت. طبیعتاً یک پسر جوان چند بار روی نیمکت بود، اما همیشه خیلی سخت بازی می کرد. من مطمئن هستم که تمام صحبت‌ها با او کمک کرده است و فکر می‌کنم او در راه تبدیل شدن به یکی از بهترین مهاجمان است و در این مسیر است و نیاز به انفجار دارد.

این مربی ترکمن الاصل درباره سایر بازیکنان ایرانی خاطرنشان کرد: وقتی وارد تهران شدم سعید عزت اللهی به دیدنم آمد. من با او رابطه خوبی دارم و به خانواده اش احترام می گذارم. زمانی که او در روستوف بود، با پدرش زیاد صحبت کردم. ما بازیکنان جوان زیادی را در ایران تماشا کردیم و آنها توانایی خوبی داشتند. ایران با این بازیکنان همیشه می تواند در رده خوبی قرار بگیرد.

بردیف در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که روستوف به من پیشنهاد داد، آنها در جایگاه آخر بودند. روستوف در قلب من بود و نمی توانستم به آنها نه بگویم. من پیشنهاد آنها را پذیرفتم و خدا خواست ما به آنچه می خواهیم برسیم. خوشحالم که هواداران روستوف را به ورزشگاه بازگردانیم. بعد پیشنهاد خوبی داشتم و کار را به دستیارم سپردم. بعد هم امکان نداشت به این تیم بروم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید