رئیسی: مطمئنم آینده بسیار روشن خواهد بود/ برخی می خواهند شاهد کندی پیشرفت کشور باشند. حتماً این آرزو را به گور خواهند برد / دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم

رئیسی: مطمئنم آینده بسیار روشن خواهد بود/ برخی می خواهند شاهد کندی پیشرفت کشور باشند.  حتماً این آرزو را به گور خواهند برد / دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در یزد گفت: عده ای می خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کم کنند اما مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد و قطار پیشرفت کشور هر روز تندتر و سریعتر می شود. دشمن می خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرد، اما ناکام ماند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل مسکن کشور گفت: در ابتدای کار اعلام کردیم که این موضوع هم از ضروریات کشور است، هم قانون و هم اراده ما برای ساخت سالانه یک میلیون خانه در کشور است.

سید ابراهیم رئیسی چندی پیش در دیدار با اقشار مختلف در میدان امیرچکماق یزد با تبریک میلاد ام ابیها صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: همه مردم ایران و یزد یاور واقعی هستند. رهبر و فقیه.

به گزارش تسنیم، وی با گرامیداشت روز زن اظهار داشت: عزت همه انسان ها و بشریت و عزت همه عالم وجود صدیقه طاهره (سلام الله علیها) است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وجود حضرت زهرا منشأ همه برکات عالم هستی است و خدا را شاکریم که فداکار و عاشق فاطمه عطار و فرزندان بزرگوارش هستیم، تصریح کرد: خدا را در شهر و دیار خود و در شهر خود شاهد بوده ایم. هر یک. نام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نام بزرگی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز به برکت نام فاطمه عطار و روز زن و همچنین موضوع بسیار مهم و محوری خانواده باید به شخصیت فاطمه عطار (سلام الله علیها) توجه کنیم. معرفت و عشق به او، و به سیره و سیره پیامبرش توجه داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: معظم له دارای مقام ملکوتی بسیار بزرگی هستند که رسیدن به آن برای انسان ممکن نیست و رسیدن به آن مستلزم عصمت و حکمت است تا مقام و منزلت والای ایشان را بشناسند، اما مقامی کاملاً دست یافتنی نیز دارند که . گفتار، کردار و رفتار، مواضع فاطمه اطهر و نقش او در خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی و حل مشکلات مردم و حمایت از دین و انسانیت است.

رئیس جمهور گفت: خطبه حضرت فاطمه عطار(س) از قرآن، علی، عدالت، انسان و نجات انسان و بشریت صحبت می کند و امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان ما در این جامعه دارای اجتماعی، سیاسی و… هستند. در امور اقتصادی و جایگاهی دارند که در کنار مردان نقش دارند.

رئیسی بیان کرد: زنان در ایران اسلامی برای خدمت به مردم تلاش می کنند و دختران و زنان امروز ما واقعاً افتخاری برای جامعه و همه جوامعی هستند که با اعتلای ارزش های الهی توانسته اند در قله ها و سکوهای موفقیت جایگاهی را به خود اختصاص دهند و به شهرت برسند.

وی افزود: زنان و دختران ما واقعاً در پاسداشت و حمایت مقدس رزمندگان و در عرصه های آموزشی، فرهنگی و علمی خوش درخشیده اند و در عرصه های اجتماعی نقش آفرینی خوبی داشته اند.

رئیس جمهور افزود: برای من افتخار بزرگی است که امروز در جمع مردم ولایی، شهدا، ایثارگران، مردم کانوت و نجوا کنندگان با خدا، مردم قناعت و مردمی که در طول تاریخ مورد لطف خداوند قرار گرفته اند، حضور داشته باشم. .

رئیسی با بیان اینکه قنات یکی از ویژگی های مردم یزد است، گفت: یعنی مردم به لطف خداوند و امکاناتی که به آنها داده شده توجه داشته باشند و با تلاش از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور چشمگیر مردم استان یزد در این مراسم، گفت: این حضور برای من به عنوان یک دانشجو نیست، بلکه برای حمایت از انقلاب و ارزش ها و پاسداشت خون پاک شهداست. سوال از امام مسلمین است که ما همیشه آماده ایم

وی خاطرنشان کرد: در راه به من اطلاع دادند که بحث مسکن یکی از مطالبات ساکنان یزد است و یک معضل جدی در کشور است و قرار بود سالانه یک میلیون پروژه مسکن مهر در کشور اجرا شود. بنابراین ما این مشکل را در کشور نداریم، اما این اتفاق نیفتاد.

رئیسی تصریح کرد: در ابتدای کار اعلام کردیم که این امر هم نیاز کشور و هم قانون و هم اراده ما برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور است.

وی با بیان اینکه استان یزد استان بزرگی است و مشکل اراضی ندارد، گفت: برنامه بعدی ما مسکن است و اطمینان دارم با اقدامات بعدی مسئولان محلی، استانی و کشوری موضوع مسکن یک ضرورت قطعی برای مردم خواهد بود. استان به ویژه برای جوانان با حمایت مردم. ایمان به خدا و خدمت به دولت قطعا از بین خواهد رفت.

رئیس جمهور گفت: سومین مشکلی که در استان یزد مانند برخی از استان های دیگر به دلیل روحیه تلاش، فعالیت، بیکار نماندن و تلاش زنان و مردان در این استان با آن مواجه هستیم، این است که مشکلات کمتری برای او وجود دارد. این مسئله اشتغال است، اما هنوز هم بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و بسیاری از حوزه های خدادادی که استان دارد، با خواست خدا، با حمایت مردم، خدمت رسانی و تلاش دولت در تلاش هستیم. نرخ بیکاری در این استان را به حداقل ممکن برسانیم تا پسران و دختران ما در این استان احساس کنند که در زمینه اشتغال دچار مشکل نشوند، زیرا یزد فرصت های زیادی در زمینه توسعه دارد.

رئیسی گفت: علیرغم همه فشارهایی که دشمنان بر ما وارد می کنند و خداوند آن تلاش ها را به شکست انجامیده است، امروز رشد و شکوفایی کشور به راه خود ادامه دارد. دشمن این را نمی‌خواهد، اما ملت ایران این مشکل را می‌خواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده ها است، گفت: اراده ظالم و دشمن پیشرفت این ملت را نمی خواهد، اما ملت ایران پیشنهاد پیشبرد کشور را داده است و تاکنون با وجود گذشت 43 سال از توطئه و دشمنی، این پیشرفت حرکت کرده و هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: عده ای می خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کم کنند اما قطعا این آرزو را به گور خواهند برد و قطار پیشرفت کشور هر روز تندتر و سریعتر می شود.

وی تصریح کرد: دشمن می خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرد اما نتوانست.

رئیس جمهور افزود: امروز در استان یزد تعداد زیادی کارخانجات صنعتی و تولیدی، شرکت های دانش بنیان و درخشنده های زیادی داریم و سایر نقاط کشور نیز چنین تحولاتی دارند که همگی بر خلاف میل استکبار ساخته شده است. ما همچنان به خدا توکل می کنیم و قصد داریم این راه را ادامه دهیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن می خواست و نمی توانست اما ما خواستیم و موفق شدیم، افزود: رهبر عزیز مقتدی و بصیر ما فرمودند این آشوب ها، اخلال در نظم عمومی و دشمنی ها مربوط به این است که ملت ایران در حال پیشرفت و پیشرفت است. تحریم هایی که آنها بی اثر شده اند.

وی مردم را خنثی کننده تحریم ها دانست و گفت: دشمن بارها این واقعیت را تجربه کرده که ملت ایران در مسائل مختلف ایستادگی و مشارکت دارد و قاطعانه می گویم که هر پیشرفتی با مشارکت مردم انجام می شود و هستم. مطمئن باشید که آینده بسیار روشن خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمنان می خواهند در بین مردم یأس و ناامیدی ایجاد کنند، آینده را با دنیایی از امید به آینده به وضوح می بینیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به عنوان کلام پایانی به مردم عزیز استان یزد عرض می کنم که دولت وظیفه خود را خدمتگزار مردم کشور می داند و استان یزد عزیز در قبال اقتصاد و اقتصاد وظیفه داریم. مسائل معیشتی که مسائل مهمی است و به آن تعهد با تمام توان پیش می رویم و این یکی از اولویت های دولت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: حتما به این موضوع توجه خواهیم کرد و به مشکلات معیشتی مردم توجه خواهیم کرد به ویژه به گونه ای که بتوان کشور را از نظر ظروف و کالاهای اساسی مستقل کرد.

وی ادامه داد: اقداماتی را انجام می دهیم که در زمینه کالاهای اساسی و خودکفایی در این زمینه به کشورهای دیگر وابسته نباشیم و در این زمینه دولت خود را خدمتگزار مردم و به بیان بیشتر می داند. واضح است که خدمتگزار مردم هستم.»

رئیسی خاطرنشان کرد: ما به این خدمت به مردم افتخار می کنیم و مردم با این حضور ما را شرمنده کرده اند و امیدوارم با همه تلاش ها مشکلات کشور حل شود.

رئیس استان یزد از آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسسه حوزه علمیه قم، آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و سایر بزرگان حوزه های دانش، علم، فرهنگ، هنر، معماری، علم و فناوری در حوزه های اجتماعی و غیره تقدیر کرد. مناطق و بیان کرد: این چهره ها نه تنها مایه افتخار استان یزد، بلکه مایه افتخار کشور، جهان اسلام و همه بشریت است و خدمت به چنین مردمی برای من افتخار بزرگی است.

رئیسی گفت: خداوند رحمت خود را بر این کشور جاری کند و دولت را در خدمت رسانی هر چه بیشتر به این مردم توفیق دهد.

دیدگاهتان را بنویسید