تست های PCR دقیق تر از تست سریع / سریع هستند. شناسایی مناسب سویه های مختلف تاج


زمان: 00:06
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811108

مسئول فنی و سرپرست آزمایشگاه مرجع کووید در استان یزد 19 ساله در خصوص انواع آزمایشات تاج گفت: دقت تست های PCR بالاتر از Rapid است و می توان از هر دو روش برای تشخیص بیماری استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، از زمان شیوع تاج که دو سالی است در دنیا و کشورمان ادامه دارد، شاهد انتقال ابعاد مختلف آن بوده ایم.


برای تعیین اینکه آیا فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا بیماری های دیگر مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی است، از سه روش استفاده می شود: آزمایش PCR (PCR)، آزمایش آنتی ژن یا آزمایش سریع و آزمایش آنتی بادی که در گذشته انجام شده است. دو سال برای تشخیص یک بیمار از یک بیمار غیر عروق کرونر استفاده می شود.

اما درصد خطا برای این آزمایش ها بیان می شود که صحت 100% آنها را نشان نمی دهد و نمی توان تنها به نتایج آزمایشات کرونری بسنده کرد.


c18f62d7 7159 4a18 a8c4 9b45fe5a32c4 خبر خاکستری

در این دو سال که نام یک نژاد جدید به میان می‌آید و کارشناسان شیوع آن را در سطح جهان اعلام می‌کنند، این سوال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که آیا می‌توان با سه روش آزمایش تاج تشخیص داد که فرد مبتلا به این بیماری شده است. سویه جدید یا قبلی


روش های تشخیص تاج

محمدرضا دهگانی، مدیر فنی و رئیس آزمایشگاه مرجع کووید 19 استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه سه روش برای تست تاج وجود دارد، گفت: این ویروس را سریع و روش سوم را تست آنتی بادی نیز می نامند که با نمونه گیری خون و واکنش سلول های ایمنی در برابر ویروس در بدن انجام می شود.

وی افزود: برای تشخیص علائم کرونری از آزمایش آنتی بادی خون و آزمایش سریع و مولکولی PCR با استفاده از ترشحات گلو و حلق استفاده می شود.

دهقانی با بیان اینکه انجام آزمایشات PCR به دستگاه ها و تجهیزات تشخیصی خاصی نیاز دارد و فقط در آزمایشگاه انجام می شود، افزود: آزمایش با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در همه مکان ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی قابل انجام است.


fdd3e65c 2aed 44cf 963d e713ae5ff205 خبر خاکستری

مدیر فنی و رئیس آزمایشگاه مرجع کووید 19 استان یزد با اشاره به اینکه آزمایش PCR نه تنها به تشخیص بیماری کمک می کند بلکه به درمان بیماری نیز کمک می کند، افزود: آزمایشات PCR بیشتر برای مدیریت بیماری در جامعه و اهمیت آن از این آزمایش ها زمانی انجام می شود که یک منطقه تحت تأثیر یک بیماری همه گیر یا همه گیر قرار گرفته باشد.


دقت بالاتر تست های PCR نسبت به Rapid

وی افزود: تست های سریع با توجه به سرعت پاسخگویی به آزمایش، در مواردی که سرعت شیوع بیماری بسیار بالاست از این نوع آزمایش استفاده می کنیم اما دقت تشخیصی روش PCR را ندارند.

دهقانی بیان کرد: برای مدیریت این بیماری علاوه بر نیاز به شناسایی بیماران، شناسایی افرادی که در معرض این بیماری هستند نیز ضروری است تا زمانی که آزمایش PCR فرد مثبت شد، اطرافیان او را ملزم به شناسایی این بیماری کنند. مورد آزمایش و بررسی و مراقبت قرار گیرد.


چرا افراد بدون علامت معاینه می شوند؟

مدیر فنی و رئیس آزمایشگاه مرجع کووید 19 استان یزد در پاسخ به این سوال که چرا از اطرافیان بیمار کرونر که بدون علامت هستند آزمایش می شوند؟ وی گفت: معمولاً آزمایشات سریع برای اطرافیان بیمار عروق کرونر توصیه می شود تا در صورت عدم وجود علائم و احتمال ابتلا به سایرین، بتوانیم سریعتر فرد را تشخیص داده و ایزوله کنیم.

او همچنین امسال پاسخ داد که آیا آمیکرون با آزمایش PCR قابل تشخیص است یا خیر. وی گفت: بله با آزمایش PCR می توان به طور کامل نوع کشیدگی تاج را تشخیص داد.

دهقانی با بیان اینکه می توان از تست سریع برای شناسایی سویه های تاج استفاده کرد، افزود: اما در تست سریع نمی توان تشخیص داد که کدام نوع تاج به فرد منتقل می شود.


بدون شک یکی از راه های شناسایی ویروس تاج با انواع مختلف آن انجام تست های تشخیصی است که مطمئن ترین راه برای تسریع در تشخیص و مدیریت ویروس است.


برای محافظت از افراد اطراف تاج، آزمایشات سریع کرونری انجام دهید


امتناع از انجام معاینات عروق کرونر که متأسفانه در بین برخی از شهروندان وجود دارد، یکی از خطرناک ترین سهل انگاری هاست، زیرا فردی که مبتلا به عروق کرونر است و بدون توجه به شرایط شهر تحقیق و تردد انجام نمی دهد، باعث شیوع و وخامت آن می شود. . وضعیت جامعه در حال تغییر است.


50483b97 d0dc 4048 b32d b70afeb2a04e خبر خاکستری


بنابراین، اگر با علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد، سرفه، دردهای عضلانی، کمردرد، خستگی و بی حالی و از دست دادن بویایی یا چشایی مواجه شدیم، بهتر است در اسرع وقت برای محافظت از اطرافیان، آزمایشات عروق کرونر انجام دهیم. ویروس را ایمن نگه دارید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید