حضور ناظران سلامت در جشنواره تئاتر فجر / الزام تست PCR و کارت واکسن برای مهمانان داخلی و خارجی


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806465

این را رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به تشریح برنامه های این وزارتخانه برای چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهندس محمد هاشمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پس از واکسیناسیون کشوری شرایط برای برگزاری چهلمین جشنواره فیلم و تئاتر فجر در سراسر کشور فراهم شد، گفت: چهلمین جشنواره فیلم و تئاتر فجر در سراسر کشور برگزار می شود. جشنواره تئاتر فجر با حضور ناظران و کارشناسان حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: مقرر شد آزمایش PCR و همچنین کارت واکسن شامل تزریق سه دوز واکسن تاج برای تمامی هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در بدو ورود به اقامتگاه بررسی شود. همچنین در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر از تمامی عوامل اجرایی که حدود 900 نفر هستند تست PCR انجام می شود و کارت واکسن آنها برای روز جشنواره بررسی می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: در دو سالن مهم و پرتردد جشنواره تئاتر فجر یعنی مجموعه تئاتر شهر و ایرانشهر، سه پیشخوان برای کارشناسان سلامت و ناظران نظارت بر سلامت طراحی شده است. از جمله پروتکل های دماسنجی و نظارت که باید ساخته شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سالن اصلی جشنواره یعنی تئاتر شهر در ایام جشنواره پایگاه واکسیناسیون خواهد بود و مقرر شده حداکثر از 30 درصد ظرفیت سالن ها استفاده شود.

وی گفت: با کمک عوامل جشنواره تئاتر فجر امسال اهدای گل توسط هنرمندان ممنوع شد و مقرر شد در صورت امکان از وسایل شخصی این هنرمند در گریم هنرمندان استفاده شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنین برنامه ریزی شده است که قبل و بعد از اجرای هر نمایش صحنه و پشت صحنه به طور کامل ضدعفونی شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: ناظران بهداشت محیط بر روند سلامت نظارت خواهند داشت و ممکن است در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی تصمیم به ادامه مراسم بگیرند.

گفتنی است چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 5 تا 7 بهمن ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید