جلسه شورای سیاستگذاری تئاتر فجر; بخش بزرگی از آثار «تئاتر فجر 41» تولیدی خواهد بود


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889276

دومین نشست سیاسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن همایش های دفتر موسیقی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دومین نشست سیاسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس جشنواره، کورش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار شد. جشنواره، ایرج راد، بیژن نوباوه، غلامرضا منتظری، علی منتظری، تاجبخش فنائیان، مینا باقری و حسین مسافر آستانه از اعضای شورای سیاستگذاری، صبح روز چهارشنبه 28 مرداد 1401 در سالن کنفرانس موسیقی برگزار شد. دفتر.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس جشنواره ضمن خیرمقدم به اعضای شورای سیاسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: امیدواریم به زودی فراخوان چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور جناب عالی منتشر شود. توجه کارشناسانه و دقیق به دست علاقه مندان و تماشاگران جشنواره خواهد رسید.”

وی درباره مشارکت و حضور فعال استان ها در جشنواره چهل و یکم ادامه داد: در اداره کل هنرهای نمایشی استان به استان می رویم و فراخوان را طبق سیاست های جدید به آنها تحویل می دهیم و بودجه جداگانه ای برای جشنواره های استانی تعیین می کنیم. ، تا ایام الله دهه فجر امسال فرا رسد.

کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به تولید آثار در جشنواره پیش رو گفت: طبق جلسه ای که با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موسس جشنواره برگزار کردیم. این است که بیشتر آثار به این دوره رسیده است

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: جشنواره فجر تجلیل از مردم است و باید مشارکت و حضور هنرمندان بیشتر شود و به زودی فراخوان چهل و یکمین جشنواره فجر را منتشر خواهیم کرد.

زارعی درباره مشارکت انجمن های نمایشی و اداره کل استان های کشور گفت: در آینده با مدیران کل استان ها و انجمن هنرهای نمایشی استان ها در خصوص مسائل استانی و ارتقای نمایش ها جلسات صمیمانه ای خواهیم داشت. در اداره استان

پس از صحبت های دبیر جشنواره، ایرج راد، یکی از اعضای هیئت سیاست گذاری جشنواره درباره حضور گروه های استانی گفت: گروه های استانی باید همه اجراها را ببینند، نمی توانند شب قبل از اجرا بیایند و زودتر بروند. ، باید برای هنرمندان استانی جلسات و نشست های پژوهشی و آموزشی برگزار شود تا راهی برای ادامه راه شوند. در جشنواره نباید با روحیه هنرمندان به ویژه هنرمندان استانی بازی کرد.

ایرج راد در پایان افزود: در طول سال های گذشته همه منتظر برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر بوده ایم، امیدوارم امسال نیز شاهد برگزاری آن باشیم.

علی منتظری همچنین درباره لزوم ارتقای چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره فجر در کنار تولیدات جدید و باکیفیت، بازتاب فعالیت های تئاتری است و باید به سمت تبلیغ برویم و نباید فقط به صورت منظم و خاص باشد. تماشاگران تئاتر

و ادامه داد: به نظر من اولین جایزه جشنواره حضور هنرمندان در این رویداد است که برخی کارشناسان با اعلام میزان جایزه موافق هستند و برخی اعلام مبالغ را مخرب می دانند.

تاجبخش فنائیان در ادامه این نشست بر حضور بیشتر نمایش های ایرانی به ویژه تقلید، تعزیه و شخصیت مبارک در جشنواره های کشوری تاکید کرد.

بیژن نوباوه یکی دیگر از اعضای شورای سیاسی نیز بر مصلحت بودن آثار شرکت کننده در جشنواره تاکید کرد و توضیح داد: همه نمایش ها باید هدف داشته باشند حتی نمایش های کمدی هم هدف دارند. تئاتر باید جامعه ما را شاد کند و به محتوای آثار تئاتر فجر نگاه جدی داشته باشیم.

دبیر سابق جشنواره فجر، مسافر آستانه، با بیان اینکه سنگینی همه مشکلات تئاتر کشور بر دوش جشنواره فجر نیست، درباره بودجه این رویداد هنری گفت: افزایش چشمگیر کمک هزینه ها بسیار است. ملموس و رضایت بخش.”

غلامرضا منتظری با اشاره به لزوم همفکری با پیشکسوتان تئاتر گفت: باید همه ایران را وارد جشنواره تئاتر فجر کنیم. جشنواره باید شروعی دیگر برای شور و نشاط و شادابی اجتماعی در جشن های انقلابی باشد. برای فراخوانی این دوره باید با بسیاری از پیشکسوتان عرصه تئاتر جلسه ای داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید