پاسخ تمامی تست های دوپینگ کاروان اعزامی منفی بود/ 2 تست PCR ماهیگیری در آزمایشگاه تایید شده توسط چینی ها مثبت شد.


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809405

رئیس فدراسیون اسکی و سرپرست کاروان اسکی ایران در المپیک زمستانی 2022 گفت: در 5 دی ماه از آزمایشگاه کلن پاسخ گرفتیم و همه آزمایشات منفی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، عباس نظریان رئیس فدراسیون و سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به بازی های المپیک زمستانی 2022 در خصوص روند آماده سازی اسکی بازان کشورمان برای حضور در این مسابقات صحبت کرد. بازی ها : حدود یک سال توفیق خدمت به جامعه شریف و شریف اسکی کشور را داشتم و از اولین روز حضورم در فدراسیون تمام تلاشم بر این بود که از همه ظرفیت های اسکی کشور و همدلی اسکی بزرگوار استفاده کنم. خانواده کشور با همه نیروها در جهت پیشبرد اهداف، توسعه و موفقیت ورزش اسکی در کشور گام بردارید.

وی افزود: با توجه به یک سال قبل از المپیک زمستانی و شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، تیم های کشورمان برای کسب سهمیه المپیک به ایتالیا و آلمان اعزام شدند و پس از آن با وجود محدودیت های شدید، کمیته فنی تصمیم گرفت که اردوها و تمرینات را انجام دهند. . شرایط موجود مطابق با پروتکل های بهداشتی در استان های تهران و البرز به صورت جداگانه انجام شود. 6 ماه اول سال به تمرینات بدنی و هوازی اسکی بازان در شمساک و دیسین اختصاص یافت و پس از آن اردوهای کار اجباری، اعزام به ترکیه برای مسابقات بین المللی و جواز حضور در المپیک زمستانی و سپس مسابقات آلپاین در پیست های اسکی توچال و دربندسر. قبلش امامه در مسابقات اسکی صحرانوردی مسابقات در پیست اسکی شهید قطاسلو نزاجا پیگیری شد تا اینکه در نهایت ترکیب تیم اعزامی کاروان کشورمان برای این بازی ها با 3 رقیب تکمیل شد.

وی افزود: همانطور که می دانید کمیسیون پزشکی اسکی بازان حاضر در مسابقات را رصد و ویزیت کردند. در 4 ژانویه، تیم پزشکی ورزشی به طور سهوی بدون اطلاع از اسکی بازان شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک این توچال آزمایش دوپینگ انجام داد و آزمایش را به آزمایشگاهی در شهر کلن آلمان فرستاد. ما نیز در اسرع وقت به پاسخگویی ادامه دادیم و در 6 دی ماه جواب گرفتیم و همه آزمایشات منفی بود. بنابراین روندی که انتظار می رفت برای کاروان اعزامی انجام شود با جدیت و بدون نقص انجام شد و تیم آماده اعزام شد.

نظریان ادامه داد: انتخاب المپیکی ها بر اساس نتایج کسب شده در مسابقات انتخابی بود و نظر شخصی در این دوره از بازی ها اعمال نشد و همه شاهد بودند که خود ورزشکاران از مسابقات انتخابی راضی هستند. ما 2 ورزشکار باتجربه داشتیم، یکی 2 بار و یکی 3 بار در المپیک زمستانی. البته در رشته اسکی صحرایی متأسفانه به دلیل تغییر در برخی قوانین فدراسیون جهانی، سهمیه بانوان را از دست دادیم. خانم عاطفه احمدی نیز اولین حضور خود را در المپیک زمستانی داشت.

وی افزود: آرزوی همه جامعه اسکی این بود که مراسم بدرقه بسیار خوبی برای کاروان اعزامی برگزار شود و با چراغ خاموش وارد مسابقات نشوند و شأن و جایگاه جامعه اسکی و ورزشکاران آن باشد. نظارت شد.» و مراسمی در خصوص کلیه پروتکل های بهداشتی با حضور یکی از مقامات ارشد وزارت ورزش و جوانان، دبیرکل کمیته ملی المپیک، سفیر چین و المپیکی های اسکی عزیزمان جامعه، ورزشکاران، مدیران ورزشی و اصحاب رسانه از برگزاری این نشست ابراز خرسندی کردند و از میزبانی آنها تشکر کردند.

گفت: پس باید همه اعضای کاروان قبل از اعزام آزمایش شوند PCR فرض بر این بود که تمامی اعضای کاروان در آزمایشگاه پارس، تنها آزمایشگاه مورد تایید سفارت چین، تست تاج داده بودند که متاسفانه آزمایش سید ستاره سید و سید مصطفی میرهاشمی مثبت بود. در یازدهم باخمن بعد از 48 ساعت این ورزشکار (سیدستار صید) تست دیگری داد که آن هم مثبت اعلام شد و اینکه برخی می گویند فقط یکی از تست های او مثبت بوده درست نیست. قبل از اعزام تیم دوم تست نیز مثبت اعلام شد و برای جایگزینی وی با توجه به اینکه پس از تست اول، دبیر فدراسیون اسکی چند روز زودتر به چین رفتیم تا با ورود کاروان هماهنگ شود. در خصوص این اتفاق از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تکلیفی داشتیم که جلسه ای با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار شد و مقرر شد در صورت ماندن تیم آزمون سیداستار همون فرم مثبت یه معاون بفرست در این راستا نه تنها نام یک نفر اعلام شد، بلکه نام چند نفر بعدی از اسکی صحرایی جایگزین ماهیگیری شد. همه احتمالات را در نظر گرفته ایم که اگر نفر دوم یعنی دانیال ساوه شمشکی تست مثبت بدهد نفر بعدی جایگزین شود. با توجه به اینکه نمی توان در مورد پایان تاج افراد پیش بینی کرد. پس از دو تست متوالی در مدت 48 ساعت تصمیمی که برای این ورزشکار گرفته شد منطقی بود و دلیل برخی اظهارنظرها در مورد جامعه اسکی نیز عجیب است. انگار عده ای خواستار پیوند تاج ماهیگیری با مراسم تعقیب و گریز هستند. اگر در راهپیمایی تاج را گرفته بود، اولاً بقیه در مراسم را به خطر می انداخت و دوم اینکه اگر تست صید بعد از مراسم مثبت بود اما چند روز بعد منفی بود، به این معنی است که احتمالاً آخرین غذا را می خورد. روزهای برگزاری مراسم تاج او انگار مراسم بدرقه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

سرپرست کارون اعظمی کشورمان در این بازی ها گفت: در این دوره از بازی ها دو نماینده جوان داشتیم که اولین حضور خود را در المپیک زمستانی تجربه می کردند. کارشناسان اسکی با توجه به اولین تجربه و سطح المپیک زمستانی از این حضور و عملکرد تمجید کردند. خانم عاطفه احمدی ورزشکار جوان و آینده دار کشورمان در شرایطی که سعی در افزایش سرعت و رکورد خود نسبت به مرحله اول داشت در مسابقات مارپیچ کوچک پس از رسیدن به مرحله دوم به خط پایان نرسید.33 نفر مرداد ماه و به مرحله دوم نرسید و در مرحله دوم نیز چند اسکی باز به فینال نرسیدند. البته همه کسانی که در المپیک شرکت می کنند برای ورزش کشورشان انتخاب می شوند، بنابراین هیچ ورزشکار سطح پایینی در المپیک شرکت نمی کند و حضور شما در المپیک زمستانی بسیار مهم است. برنامه خانم احمدی این بود که در قسمت اول اسکی کند و در قسمت دوم سعی کند اسکی عادی خود را با سرعت بالاتر نشان دهد.

وی افزود: در مسابقات اسکی صحرای کانتری دانیال ساوه شمشکی در اولین تلاش خود 15 نفر را پشت سر گذاشت. قدردانی خواهد شد.

نظریان گفت: یکی از اتفاقات ناخوشایند و تکان دهنده المپیک زمستانی بحث مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی بود. او یکی از مسابقات قدیمی و باتجربه ما است و همه منتظر بودیم تا اسکی های خوب و رکوردی از او ببینیم. خودش هم به همین دلیل آنجا بود و تمام تلاشش را کرده بود تا برای او و عملکردش در سومین المپیک اتفاق بیفتد و با انرژی زیادی آمد و این انرژی را در او دیدیم که با توانایی های بالا و Turn get بسیار آماده بود. به مسابقه این موضوع او و خانواده اش را شوکه کرد و حیف شد. هیچ کس این را پیش بینی نکرده بود، زیرا ما در آزمایشگاه آلمان در کلن تست دوپینگ منفی داشتیم، به همین دلیل است که می گویم موضوع بسیار تخصصی و پیچیده ای است. باید بگویم فدراسیون اسکی کار خود را طبق پروسه و آیین نامه انجام داده است و ما در سال جاری آخرین لیست مواد ممنوعه را برای همه اعلام کرده ایم و برای همه دوره آموزشی برگزار کرده ایم. این در حالی است که حسین ساوه شمشکی ورزشکار باتجربه ای است که تحصیلات خوبی دارد و سال ها در مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی حضور داشته و هیچگاه از این نظر مشکلی نداشته است. در مورد حسین ساوه شمشکی و بحث دوپینگ، فدراسیون اسکی و تیم المپیک تمام تلاش خود را برای بررسی و حمایت از این ورزشکار بدون تعصب انجام دادند. در ابتدا درخواست بررسی نمونه کنید ب به ITA پس از تایید نمونه داده می شود ب فایل به CAS عنوان شد که متاسفانه اجازه شرکت در مارپیچ کوچک را نداشته است. متأسفانه برخی اظهارنظرهای غیرعلمی درباره این موضوع از سوی برخی مطرح می شود، اما استادی که در دادگاه کارشناس است چه خبر. CAS دوز موجود در نمونه ورزشکار بسیار کم تصور می شود، بنابراین این مقدار بسیار کمتر از استاندارد تشخیصی بسیاری از آزمایشگاه های معتبر است. بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناس مربوطه، در نمونه های مختلف امکان نتایج متفاوت وجود دارد و امکان ورود مواد از طریق غذا به بدن وجود دارد. با توجه به سوال این ورزشکار از کارشناس دادگاه، حتی واردات اخیر مواد انرژی زا در دوز پایین نیز سهوا رد نشده است. فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی چه در طول المپیک زمستانی و چه پس از آن تمام تلاش خود را برای حمایت و نظارت بر عملکرد ورزشکاران خود از جمله حسین ساوه شمشکی که بر غیرعمد بودن مثبت بودن تست تاکید دارد، به کار گرفته است. وی بنا به درخواست وی این موضوع را از طریق فدراسیون جهانی و سایر ارگان های ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به المپیک زمستانی گفت: باید اشاره کنم که در حاشیه المپیک زمستانی دیدارهای خوبی با مقامات جهانی اسکی از جمله یوهان الیاس رئیس فدراسیون جهانی، میشل ویلون دبیرکل، فیلیپ گیسبولر داشتیم. مدیر اجرایی دیمیتری لازاروسکی، مدیر توسعه و آموزش Fiz، خاطرنشان کرد که امیدواریم بتوانیم از طریق ظرفیت دیپلماسی بین‌المللی و ارتقای ارتباطات، به توسعه و پیشرفت اسکی در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید