کوچکترین علامت سرماخوردگی را به عنوان “امیکرون” در نظر بگیرید / تست های سریع جایگزین PCR می شوند.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805834

معاون وزیر بهداشت از ستاد کرونا در استان تهران:

معاون وزیر بهداشت در ستاد مرکزی کرونا در استان تهران در تشریح وضعیت بیماری در پایتخت گفت: با توجه به عفونت‌پذیری بالای سویه Omicron crown و کوتاه‌تر بودن دوره قرنطینه آن، زمان کافی برای انجام آزمایش PCR وجود ندارد. «بنابراین اگر نتیجه آزمایش سریع فردی دو بار متوالی در 24 ساعت منفی باشد، می‌توان گفت که روکشی وجود ندارد و این می‌تواند جایگزین PCR در دوره پیک شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر علیرضا اولیایی منش درباره میزان واکسیناسیون کرونا در استان تهران گفت: حدود 90 درصد جمعیت بالای 12 سال دوز اول، 80 درصد جمعیت بالای 12 سال دوز دوم و 25 درصد جمعیت بالای 18 سال دوز دوم را دریافت کردند. دوز سوم تزریق واکسن سینوفارم و پاستوکوکوس به تازگی برای گروه سنی 9 تا 12 سال تایید شده است و ممکن است در آینده تزریق تدریجی دو دوز واکسن از سن 5 سالگی مجاز باشد. در حال حاضر هیچ آماری نداریم، زیرا گروه واکسیناسیون 9 تا 12 سال به تازگی شروع شده است.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل مراحل واکسیناسیون گفت: از مردم می خواهیم 4 ماه بعد از نوبت دوم نوبت سوم را تزریق کنند. بروز آمیکرون در حال حاضر در افرادی که دوز سوم را تزریق کرده اند بسیار کم است. زیرا بیش از 80 درصد ایمنی دارند.

وی همچنین درباره روند اجرای فاز ششم پروژه شهید سلیمانی بیان کرد: در این پروژه کارهای زیادی در کشور انجام می شود. طرح شهید سلیمانی در ابعاد گسترده ای فعال است که یکی از مهم ترین آن ها بحث واکسیناسیون است که چندین هزار نفر از نیروهای داوطلب نیروی بسیجی و غیر بسیجی به کمک آمدند. در زمینه پروتکل‌های نظارتی نیز اقدامات با دقت انجام می‌شود، اما از آنجایی که وضعیت تاج در طول دوره خوب و رو به کاهش بود، رعایت پروتکل‌ها به کمتر از 50 درصد کاهش یافت.

وی افزود: در بند سوم طرح، کمک ها مهم است. در فاز پنجم کارهای زیادی انجام شده است و اگر به پیک ششم برسیم، کمک بلاعوض دوباره با تعدیل نیرو و محدودیت شغلی شروع می شود. وی ادامه داد: از نظر پیگیری و پیگیری بیماران، انجام سریع و آزمایشات PCR حائز اهمیت است که با ظرفیت بالایی انجام می شود و می توان گفت 20 درصد PCR و 11 درصد آزمایشات سریع در کشور مثبت است و تهران هم به طور متوسط ​​برای کشور.

وی ادامه داد: با حرکت به سمت وزن قله تاج، ردیابی و ردیابی اثر خود را از دست می دهد و غیرممکن می شود. بنابراین، وقتی آمیکرون تعداد زیادی از افراد را با انتقال پرسرعت آلوده می کند، دیگر ردیابی مفید نیست و حتی آزمایش PCR نیز بسیار مفید است. که افراد مشکوک به این بیماری می توانند این آزمایش را انجام دهند گفته می شود که تاج وجود ندارد و این می تواند جایگزین PCR در دوره پیک شود.

وی گفت: در مورد Emicron می توان گفت که 5 روز پس از ابتلا و قرنطینه افراد می توانند به زندگی عادی برگردند و به دلیل حجم بالای عفونت ها، آزمایش PCR ارزش خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به وضعیت تهران در خصوص مبادله استان ها با استان های دیگر، گفت: میزان انتقال آمیکرون بسیار بالا است و اگرچه آسیب شدید ریوی ایجاد نمی کند، اما وضعیت فعلی برای کسانی که به بیماری بزرگ یا مبتلا هستند خطرناک است. سالخورده هستند البته هنوز باید مراقبت ها را افزایش دهیم تا مردم مبتلا شوند، زیرا اگر تعداد بیماران افزایش یابد، ممکن است ظرفیت پزشکی کشور پاسخگوی این افزایش نباشد.

وی تاکید کرد: ما می گوییم کوچکترین علائم سرماخوردگی را مانند آمیکرون نگاه کنید و منتظر آسیب ریه و سی تی نباشید. از آنجایی که این عارضه در بیماران نادر است، عمدتاً دستگاه تنفسی فوقانی، گلو و نای را درگیر می کند. یکی از شایع ترین علائم ایمیکرون تغییر لحن صدا یا خشونت در صدا است و مانند نوع دلتا، از دست دادن حس بویایی رخ نمی دهد. البته تعداد کمی از دلتاها همچنان می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید