کارت ماشین جایگزین / جایگزین “بارکد” با “تراشه” می شود. فقط کارت های جدید را جایگزین کنید

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802379

رئیس پلیس راهور ناجا از تعویض کارت خودرو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر درباره تاخیر در چاپ کارت خودرو به ایسنا گفت: کارت خودرو دارای تراشه است که با توجه به اینکه این تراشه جزو اقلام وارداتی است باعث تاخیر در تحویل آن شده است اما اکنون این مشکل ایجاد شده است. حل شد. تراشه ها آزاد می شوند. “و حدود 100000 کارت روزانه ارسال می شود.

وی ادامه داد: البته در برنامه ریزی جدید تراشه را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابسته به واردات نباشیم. برای خواندن این بارکدها تجهیزات پلیس را نیز به روز کردیم و ماموران پلیس با اسکن این کد می توانند تمامی اطلاعات اعم از موقعیت مکانی، شماره شاسی، موتور و … را بازیابی کنند.

فرمانده پلیس راهور در خصوص اینکه آیا بارکد به غیر از اطلاعات روی نقشه مورد سوء استفاده افراد دیگری قرار نمی گیرد، گفت: این بارکد فقط توسط تجهیزات پلیس قابل خواندن است و در صورت اسکن با بارکد خوان های دیگر، تنها یک کد نشان داده می شود. “پس مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

هادیان فر با بیان اینکه به دلیل تغییر بارکد با تراشه چرا هنوز کارت برخی خودروها صادر نشده است، گفت: کارت هایی که صادر نشده مربوط به خودروهایی است که کارت آنها با فرآیند قبلی شخصی سازی شده و فقط تراشه بوده است. شامل نمی شود. این تراشه ها، کارت ها صادر می شود و روزانه 100000 کارت صادر می شود.

وی ادامه داد: جدید کارت های جدیدی که بعد از انتقال و برای شماره های جدید صادر می شود خدای ناکرده بارکد خواهد بود که وابستگی ما را برطرف می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه آیا تغییری در شکل این نقشه‌های جدید ایجاد می‌شود یا خیر، گفت: شکل این نقشه‌ها تغییر نکرده و مانند گذشته است، هیچ تغییر دیگری در این نقشه‌ها و هولوگرام‌ها ایجاد نشده است. .. مثل قبل فقط بارکد به جای چیپ.

هادیان فر درباره افرادی که کارت خودروی آنها آسیب دیده است نیز گفت: این افراد می توانند برای تعویض کارت و دریافت کارت جدید مراجعه کنند. البته توصیه می کنم چند روز صبر کنید تا همه کارت های معوق صادر شود و بار به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید