آیا کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می شود؟

آیا کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می شود؟

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت های بانکی و بر اساس کد ملی حداکثر تا پایان تیرماه آغاز می شود تا کارت های سوخت فعلی حذف شوند.

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه داران کشور گفت: هدف از ایجاد سامانه هوشمند سوخت از ابتدا تخصیص سوخت به هر خودرو به صورت یارانه ای بوده است اما در حال حاضر نیاز به تغییر مسیر است. گسترش سوخت با تکنولوژی امروزی طی چند ماه گذشته چندین میلیون کارت سوخت المثنی یا جدید صادر شده که هر کدام 100 هزار تومان برای مردم هزینه دارد. در این روند نه تنها مردم ناراضی می شوند، بلکه شخص صادر کننده کارت یا واردکننده تراشه نیز متضرر می شود.

وی در ادامه افزود: اکنون کارت های سوخت جز نشان دادن عدد (میزان سهمیه سوخت باقی مانده) نقشی ندارند. وقتی صحبت از حذف کارت سوخت می شود یعنی شرکت ملی پخش نفت می تواند با کارت های بانکی که مردم دارند همان یارانه و سهمیه را مدیریت کند اما نیازی به استفاده از دو کارت متفاوت نیست.

از نظر فنی امکان توزیع سوخت با کارت بانکی در جایگاه ها وجود دارد. با بانک مرکزی هم جلساتی داشتیم. در حال حاضر تاکسی های آنلاین سهمیه سوخت خود را با کارت بانکی تکمیل می کنند.

محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در طرح ساماندهی کارت های کانال تحویل براساس قانونی که امسال به ما ابلاغ شد، 90 درصد مردم تا پایان شهریورماه امسال باید از کارت سوخت خود استفاده کنند. جایگاه ها همچنان کارت سوخت دارند اما بر اساس میزان فروش کارت سوخت خواهند داشت.

وی افزود: برای هر ایستگاه یک کارت رایگان ارائه کردیم. در مکان‌هایی که فروش بیشتری دارند، چهار کارت برای هر دو سکو تولید می‌کنیم که یکی از آنها در اختیار دارنده ایستگاه و بقیه در اختیار خود مناطق قرار می‌گیرد، بنابراین اگر سقف موجودی، بلیت‌های رایگان در ایستگاه‌ها تمام شود. مناطق ما می توانند دوباره به آنها بدهند.

در شهرهای بزرگ، ایستگاه ها با دو نقشه برای هر سکو و یک نقشه برای هر سکو ارائه می شدند که در مجموع چهار نقشه برای هر سکو تهیه می شد.

کارت های بانکی چه زمانی جایگزین کارت سوخت می شوند؟

صادقی گفت: برای اینکه این پروژه در یک ماه آینده محقق شود، ایستگاه آزمایشی داریم که در تهران انجام می دهیم، یعنی کارهای مقدماتی انجام شده است، ادامه این کار مستلزم این است که با دستگاه های دیگری که می خواهیم ارتباط برقرار کنیم. در این شهر اجرا شود

دیدگاهتان را بنویسید